Murakami Edebiyatı



Umberto Eco - Günlük Yaşamdan Sanata

Okuyalı çok olduysa da, yazamadım malum. Sınavların derdiyle okuyamama krizine girdim. Halen devam etmek sınavlar ve ben bu gidişata bir dur demek istedim. Umberto Eco'yu ilk kez okudum ve harika bir kitap seçmişim giriş için.


Günlük Yaşamdan Sanat'a, Eco'nun gezip gördüğü ve düşüncelerini aktardığı harika bir kitap. Hele ki, yazarın "kütüphaneler" hakkında bahsettiği muazzam bir bölüm var ki... "Oxford, Harvard, Yale ve Cambridge" üniversitelerinin kütüphaneleri gözlerinizde canlanıyor.

Güzelim bilgilerin bir kitapta toplanması, okuyucunun bunları kapabilme kapasitesinin olması. Ne güzel alıcı ve gönderici ilişkisi var, diyebiliyoruz. Kesinlikle ama kesinlikle okumanızı öneririm. Eğer sizler de, benim gibi "sanatı" seviyorsanız, çok daha fazla keyif verecektir.

Can Yayınları'ndan çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

Umberto Eco, her ne kadar romancılığıyla daha ön planda olsa da, elbette roman yazmadan önce de sanatı, kültürel ve bilimsel tartışmaları gazete ve dergilerde yayımladığı yazılarla yönlendiriyordu. Günlük Yaşamdan Sanata, Eco'nun Antik Yunan'dan Ortaçağ'a, Rönesans'tan bilişim çağına uzanan derin birikimiyle göz kamaştıran bir kitap

Umberto Eco, en çetrefil konuları her kesimden okurun kolayca anlayabileceği bir dille anlatır. Ancak ona özgü ironi, sanatın günlük yaşamın hemen hemen her alanıyla bağlarını kurcaladığı bu denemelere müthiş bir okuma keyfi katıyor: Ortaçağ, medya, gösteri kültürü, ölüm cezası, Coca-Cola... Çağdaş yaşamın tüm göstergeleri, Eco'nun hayranlık verici yorumlarıyla yeni değerlendirmelere açılıyor.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes