Murakami Edebiyatı



Cemil Kavukçu - O Vakıt Son Mimoza

Cemil Kavukçu'yu çokça okuyan ve seven biri olarak, yeni kitabı (arada bir kaç tane daha çıktı, aldım onları da, daha okuyamadım.) özellikle okumak istedim. Arka kapakta "belki de, en hüzünlü kitabı" ibaresi aşıladı, ilgimi çekti.


Kavukçu, kitapta üç öyküye yer veriyor. "Vakit" kelimesinin "vakıt" şeklinde telafuzu çok hoşuma gitti, neden bilmem okşuyor gibi. Kitap, O Vakıt Son Mimoza adlı öyküden giriş yapıyor, diğerlerine daha az paye bırakıyor. Lakin, öykü muazzam sürüklüyor.

Eğer sizler, daha önce Cemil Kavukçu okumadıysanız bu kitabından başlayabilirsiniz ya da uzun öyküsü Nolya'yı okumakla iyi bir başlangıç yapabilirsiniz. Keyifle!

Can Yayınları'ndan çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda...

O Vakıt Son Mimoza, Cemil Kavukçu’nun belki en hüzünlü kitabı. Alkol bağımlılığı nedeniyle hastaneye yatırılmış bir dost, zaman kavramını yitirmiş yaşlı bir anne, batmak üzere bulunan, hedefsiz, menzilsiz bir gemiye toplanmış düşsel çocukluk kahramanları… Kavukçu’nun, yaşamı her yönüyle kavrayan, her duygunun hakkını veren öykülerinde sıra hüzünde… Ama okuyunca göreceksiniz; en umutsuz anlarımızda bile bahçemize bir fidan diker, bir sokak hayvanıyla dost olur, ölüm döşeğinde gülümseriz. Çünkü insan asıl umudunu kaybettiği zaman ölür.

31 Ocak 2016 13:45

Bu aralar şöyle öykü kitabı arıyordum. İyi oldu. Listeme ekliyim o halde! :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes