Murakami Edebiyatı



Mongibello: Yaşanılacak Yer

Bloga yeni bir kategori ekledim. Gezi Sanatı adında. Blog bildiğiniz üzere, bir sanat yeri. Bence, "gezmek" eylemi de bir sanattır. Gezmek sanatsa, neden burada da olmasın! Bu kategori de, gitmek, görmek istediğim yerlere yer vereceğim. Öncellikle İtalya'da bir sahil kasabası olan Mongibello.


Mongibello, İtalyanca da "dağ" kelimesini karşılıyor. Aynı zamanda, Etna Yanardağı'nın eski ismiymiş. Burayı, Patricia Highsmith'in Yenetekli Bay Ripley kitabını okurken, tasvirlerine hayran kaldım, gözlerimde canlandırdım. Görmeden aşık oldum. Ardından sinema filmini seyrettim, bir kez daha hayran kaldım. Tam yaşanılacak yer, bencesi...


Manzaraları seyrettikten sonra, İtalya'nın mevsimin güzel olduğu aşikar. İnsanları da pek sıcakkanlı olduğu söylenir. Hem tatil için, hem de gezmek için gidilesi kasabalardan Mongibello. İyice bakınca, insanda tası tarağı toplayıp oraya yerleşmeyi uyandırıyor. Nedense hep aklımda. Mongibello'ya gideniniz varsa, size arkadaş olabilirim. Neden olmasın, tatilde bir arkadaş hep iyi olur. Gezelim görelim. Bekle bizi Mongibello, bir gün geleceğiz sana.





16 Ağustos 2015 23:49

seyahatte sanattır !
kesinlikle :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes