Murakami Edebiyatı



Jane Austen - Aşk ve Gurur

Aşk, gurur ve önyargı... Bu üç hissi aynı potada eriten ve mükemmel bir karışım elde edebilen nadir romanlardan, Aşk ve Gurur. Tam sevilesi,  Jane Austen'in dili de mükemmel zaten. Akıl ve Tutku'yu da çok sevmiştim. Lakin, bu bambaşka bir şey olmuş. Hazırladığım listeler sayesinde öne çektim bunu. İyiki diyorum... Anlayın!


Elizabeth, Darcy, Jane, Bingley... çok seveceksiniz. Austen'in en sevdiğim yönü, baş karakter hep en güzeli değil, ikinci planda olanıdır. Lakin, bu noksanlığı akılılığıyla kapatır. (Lizzy) Yardımcı karakter çok güzel olur. (Jane) Eski dönemlere bayılıyorum. Kitapta bolca okuyorsunuz. Ben eskilerde yaşamak istedim okudukça, aşık oldum. Ne güzeldi eskiler dedirtiyor insana.

Filmi de biliyorsunuz, Keira Knightley, Mtthew Macfadyen, Rosamund Pike, Simon Woods ve Carey Mulligan başrolde. Filmde çok güzel evet, ama ciddi anlamda kitap bambaşka olmuş. O muhteşem tasvirler gözünüzde canlanıyor. Çamurlu yollar, faytonlar, saygınlıklar ve aşkın önüne geçen gurur meseleleri... Mutlaka okuyun!

Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap'tan biri!

Can Yayınları'ndan çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

Aşk ve Gurur, taşralı bir beyfendinin kızı olan Elizabeth Bennett ile varlıklı ve soylu toprak sahibi Fitzwilliam Darcy arasındaki çatışmayı anlatır. Gerçi Jane Austen bu iki karakteri birbirlerinin tuzağına düşmüş kişiler gibi sunar, ama "ilk izlenim"i tersine çevirmekte gecikmez: Soyluluk ve servetten kaynaklanan "gurur" ile elizabeth'in ailesinin soylu olmayışı karşısında beslediği "önyargı", Darcy'yi mesafeli davranmak zorunda bırakır. Elizabeth'in davranışında da hem özsaygının uyandırdığı "gurur", hem de Darcy'nin züppeliği karşısındaki "önyargı" etkili olur. Zeki ve coşkulu Elizabeth yalnızca Austen'ın en çok sevdiği kadın kahramanı değil, aynı zaman bütün İngiliz edebiyatının en çok ilgi uyandıran kadın roman kişiliklerinden biridir.

Sıradan insanların günlük yaşamlarını işleyerek romana ilk kez belirgin bir modern nitelik kazandıran Austen'ın en sevilen romanlarından biri olan Aşk ve gurur'u, Nihal Yeğinobalı'nın yetkin Türkçesiyle sunuyoruz.

21 Ağustos 2015 11:02

Aaa nerden bildin şu anda Aşk ve Gurur okuduğumu?Harika bir kitap gerçekten. :)

24 Ağustos 2015 18:24

@Aslı Seymen•
Güzel tesadüf olmuş, iyi okumalar dilerim! :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes