Murakami Edebiyatı



Mario Vargas Llosa - And Dağlarında Terör

Nobel Ödüllü yazar Mario Vargas Llosa'nın Cennet Başka Yerde kitabını çok severek okumuştum. Kendisinin başka kitaplarını da edindim ama, And Dağlarında Terör ile başladım ikinciye. Sanırım yanlış tercih, zira kitabı beğenmedim. Neyi, nasıl anlattığı konusunda çokça şüpheye düştüm. Peru'nun dağlarında süren iktidar mücadelesi ele alınmış.



Aydınlık Yol örgütü, jandarmalar, Er Thomas ve Çavuş Lituma üzerinden konu anlatılıyor. Açıkçası ülkemizle birazcık paralel bir durum. Nitekim, bizdeki haklarını arayanlar "terörist" başlığı altında eziklenmeye ve dışlanmaya bırakılıyor. Her neyse, ben sevemedim kitabı. Karar sizin, seçim sizin!

Can Yayınları'ndan çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

Latin Amerika edebiyatının yaşayan en büyük ustalarından Peru'lu "Mario Vargas Llosa"nın son romanı. "And Dağlarında Terör", Mao'cu 'Aydınlık Yol' gerillalarının And Dağları çevresinde yarattıkları çılgınca terör ortamı içinde, görevli iki insanın, "Çavuş Lituma" ile yardımcısı "Er Tomas"ın iz sürme serüveninin öyküsü. "Er Tomas"ın başından geçen eski bir aşk serüveni, yazarın ustaca geriye dönüşlerle aralara soktuğu bir ezgi gibi romana ayrı bir renk katıyor. Bu ilginç öykünün içinde, 'Aydınlık Yol' militanlarının yakalayıp öldürdüğü insanların aranması süresince sık sık beliren eski İnka Uygarlığının kalıntıları olan şaşırtıcı inanç ve gelenekler de, mitolojik bir esinti olarak romana gizemli bir zenginlik katıyor.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes