Murakami Edebiyatı



Still Alice - Unutma Beni

Blogu internet yüzünden ne kadar savsakladığımı tekrar anlatacak değilim. O sebeple, bu yılın izlediğim en kayda değer yapımlarından Still Alice ile direkt konuya giriş niyetindeyim. Lisa Genova'nın aynı adlı romanından uyarlanan film, Alzheimer hastalığının ciddiyeti üzerine bir tez adeta.



Film çıkarken, kitap daha dilimize çevrilmediği için, kitapsız izlemek zorunda kaldım. Şu demek gerek; lütfen kitabın kapağına filmin afişinden kare seçip dış görünüş yapmayın. Benim alacağım varsa, sırf bu yüzden almıyorum. Bir iticilik katıyor. Tamam satış politikası olabilir ama, özgün olun hiç değilse.


Yayıncılara biraz laf giydirdikten sonra devam edeyim. Still Alice, müthiş bir film. Çoğu yerde empati kurabildim. Ki normalde bundan yoksun biriyseniz bile film size bunu yaptırmayı başarıyor. Ayrıca, şaşırdığım şeyse, Alzheimerîn "eğitimli" insanlarda daha hızla yayıldığı gerçeği şok etmişti. Şimdi üstüne düşünce mantıklı olduğunu anlıyorum. Julianne Moore'a Oscar kazandıran performansı ise, gerçekten iyi. Kadın yaşıyor adeta. Bu sebeple hayatınızın ve anılarınızın değerini bilin diyor, bu film!



14 Nisan 2015 21:40

Çok merak ettiğim filmlerden. Özellikle Moore'un oyunculuğuyla ilgili hiç olumsuz bir yorum okumadım. Demek ki cidden haketmiş Oscar'ı.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes