Murakami Edebiyatı



Adnan Binyazar - Masalını Yitiren Dev

Kürt yazar Adnan Binyazar'ın çocukluğundan gençliğine doğru uzanan Biyografi-Anı türünde inanılmaz sıcak ve şahane kitap. Adnan Hoca, Diyarbakır'da geçen küçüklüğünü olabildiğince sade, gerçekçi ve yalın dille anlatmış. Kitabı ben kuşburnu eşliğinde okumuştum, hayli akıcı söyleyeyim.


İtiraf ediyorum ki, yazarın isminden önce kitabın ismi beni vurdu en çok. Bu sebeple ilgim artı: Masalını Yitiren Dev. Acılarla örülü, şiirsel gerçekliklerle örülü bir büyüm hikayesi de diyebiliriz. Hayatı zorluklarla geçmiş, kardeşiyle olan hayat mücadelesi, yaşama uğraşı... derken bir bakıyorsunuz sizde büyümüşsünüz. 

Can Yayınları'ndan çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda!

Masalını Yitiren Dev, ilkokula on dört yaşında başlayan bir edebiyat adamının, Adnan Binyazar'ın çocukluk ve ilgençlik anılarından oluşuyor. Diyarbakır'da başlayan, yoksulluk içinde geçen bir çocukluk, dağılmış bir aile, çocuk yaşta girilen çalışma hayatı, acımasız koşullar. Anı gibi değilde roman gibi okunan bu kitapta Adnan Binyazar, hayatla olan mücadelesini hiçbir abartıya, duygusallığa yer vermeden, son derece nesnel bir tavırla aktarmış. Yaşadıklarını anlatırken, o günlerin Türkiyesi'nden çok canlı kesitler veriyor. Ağın'dan Diyarbakır'a, Elazığ'dan İstanbul'a Valentino'yu, Möho'yu, Zeko Bibi'yi, birer roman kişisi gibi canlı ve kalıcı kılabiliyor. Adnan Binyazar'ın son derece akıcı bir anlatımla, ustalıkla kullandığı Türkçesiyle kaleme aldığı, bir dönem Türkiye'sine ışık tutan, o günlerden insan manzaraları sunan roman tadındaki anıları ilgiyle okunuyor.

14 Nisan 2015 23:32

kitabın adı ilgi çekici
merak ettim dogrusu

15 Nisan 2015 11:06

@kitap sanatı:
Kitabın içeriği daha da ilgi çekicidir. Şiddetle tavsiye edilir. :)

16 Nisan 2015 17:22

listeye alındı:) teşekkurler...

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes