Murakami Edebiyatı



Jennifer Egan - İt Kopuk Takımı

Blogdan uzaklaştım epey. Neyse ki yazmamak beni rahatsız ediyor da, dönüyorum. Bundan böyle buralardayım. Ayrılık sona erdi. Jennifer Egan'ın 2013'te Pulitzer kazanan kitabı İt Kopuk Takımı, çok iyi yazılmış bir roman. Varoş grupları ve müziği seviyorsanız, tam sizlik.


Kitap, bir sürü karakterden oluşuyor. Farklı bakış açıları ve var olan karakterlerin birbirleriyle olan etkileşim sizleri şaşırtıyor. Bağımsız gibi duran hayatlar küçük noktalarda bile birleşince epey şaşırıp, vay be derken bulabilirsiniz kendiniz. Ben çoğu kez dedim. Hırsızlık hastalığının (kleptomani) ne denli kötü satır aralarında okuyabilirsiniz.

Çok sık kitap okuyan biri olarak, ödülün hak ettiğini düşünüyorum. Bir an kendimi sanki Magnolia (Manolya( filmini izliyormuşum gibi hissettim. Konular ve işleniş cidden benzer. Yazarın Matt Damon'ı nazik yıldızlar arasında göstermesi ise, satır aralarında durup ve bolca gülümsememe sağladı. Sizinle aynı düşünceleri paylaşan birilerini bulmak ne güzeldir, daha fazlasına!

Pegasus Yayınlarından çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

Afrika'dan Napoli'ye, New York'tan San Francisco'ya, müzik yapımcılarından soykırımcı generallere, Jennifer Egan karakterlerinin hayatlarını hiç sakınmadan ve şevkle anlatıyor. 1970'lerden 2020'lere uzanan bu romanda, yaşlanan müzik yapımcısı Bennie Salazar ve asistanı Sasha'nın çocukluklarını, kariyerlerini ve aşklarını takip ediyoruz.

İt Kopuk Takımı, Bennie ve Sasha'nın inişli çıkışlı hayatlarının başkalarıyla kesiştiği anları yakalıyor. Jennifer Egan zarif üslubu ve yürek burkan sadelikteki anlatımıyla çılgın gençliklerinde yenilenlerin delirenler, hapse düşenler ve intihar edenler hikâyelerini yazıyor.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes