Murakami Edebiyatı



Jose Saramago - Yitik Adanın Öyküsü

Kırmızıkedi Yayınları'nın bu çıkışı mı desem, atağı desem bilemedim... Çevirmen İlknur Özdemir'in kurduğu, editörlüğünü yaptığı, çoğu kitabını çevirdiği çok kaliteli bir kitabevi. Jose Saramago'nun kitaplarını yeniden basıp olmayanları da kazandırdı. Tebrik edilesi hareketler bunlar edebiyat dünyasında.


Saramago'nun Yitik Adanın Öyküsü, birbirinden ayrılan kara parçasını konu ediniyor. Tuhaf mı tuhaf konusu ile bağlıyor ama, ilerleyen sayfalarda bende film koptu. Fazla odaklanamayıp keyif alamadım kitaptan. Yalnız, karaların yerinden oynama fikri, evren oluşumuna göndermeler yaptığını düşünüyorum. Bilemiyorum.

Çeviri çok sağlam. İşin mutfağında Dost Körpe var. Sıkıntının çevirmenden kaynaklandığını zinhar düşünmüyorum. Neyse, yazarı okumaya ve kitap kurtlarına tavsiye etmeye devam. Daha fazla okumak için devam edin...

Kırmızıkedi Yayınların'dan çıkan kitabın tanıtım bülten yazısı aşağıda bulabilirsiniz.

1998 yılında Nobel Edebiyat Ödülü'ne layık bulunan Jose Saramago, Yitik Adanın Öyküsü'nde insanın, ilişkilerin, aşkın, ulusun, devletin, politikanın doğasını olağanüstü ironisi, sivri eleştirel bakışı, insancıl gözlemi ve eşsiz üslubuyla inceliyor. Pek çok eleştirmen tarafından Saramago'nun en iyi kitaplarından biri olarak gösterilen Yitik Adanın Öyküsü, okura benzersiz bir yolculuk deneyimi sunuyor.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes