Murakami Edebiyatı



Gillian Flynn - Kayıp Kız

Bu yılın okuduğum en iyi gerilim romanı Kayıp Kız. Evet, böylesine iddialı girişi hak eden bir kitap. Gillian Flyn, görüldüğü üzere ilk kez okudum. Artemis tarafından dilimize kazandırılan ilk kitabı. Bu türü çok nadir okuduğu ve beğendiğim Kitaplık Manzaraları'nı takip eden iyi bilir. 

10727668_350340205142745_904175276_n.jpg (640×640)

Nakış gibi işlenmiş konusu, ince detaylar ve evlilik konusunda bir kez daha düşünmeye itecek. Hikaye, her iki ağızdan anlatılıyor ama en çok Amy Dunne'dan dinliyorsunuz. Kitabın kilidi açan anahtarı. Hırkama sarınıp ayaklarımı uzattım ve birkaç saatte kitabın son sayfasına ulaştım. Final çok sinir bozucu olsa da bayıldım. Yaratıcı.


Flynn'ın kitapları Artemis tarafından gelmeye devam edecek. Açıkçası bu türde bile beni heyecanlandıran bir yazar buldum ya, ölsem dahi gam yemem. Genelde edebi ve ödüllü (prestijli kitap ödülleri) okumayı seviyorum. Sizin tabirinizle sıkıcı kitaplar. Kayıp Kız, farklı şekilde sizi bağlıyor. David Fincher filme çekti kitabı. Kitap çok iyi, film çok kötü. Kitabı okuduktan sonra, sanki filmi önceden izlemiş gibi hissediyorsunuz. Okuyup izleyin ve görün!

Artemis Yayınlarından çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda bulabilirsiniz!

Aşık olduğunzu insanı ne kadar tanıyabilirsiniz?

"Ne düşünüyorsun Amy?.. Evliliğimiz boyunca dile getirmesem bile, içten içe, sürekli sorduğum soru bu. Sanırım bu tür sorular tüm evliliklerin kaçınılmazı: Ne düşünüyorsun? Neler hissediyorsun? Sen kimsin? Bize ne oldu? Şimdi ne yapacağız?"

Evliliklerinin beşinci yıldönümü sabahında, karısı Amy aniden ortadan kaybolunca, Nick Dunne bu sorularla baş başa kalıyor. Polisin baş şüphelisi Nick. Amy'nin arkadaşları, kadının Nick'ten korktuğunu, bazı şeyleri ondan sır gibi sakladığını söylüyor. Nick'e göre bütün bunlar büyük bir yalan. Polis, Nick'in bilgisayarında tuhaf bilgilere rastlıyor. Dahası, biri, cep telefonundan ısrarla Nick'i arıyor. Asıl soru şu; Nick'in güzel karısına ne oldu? Peki, Amy'nin özenle paketleyip bıraktığı kutuda ne vardı?

Kayıp Kız'da evlilik, tam bir savaş sanatına dönüşüyor.

Adsız
17 Aralık 2014 22:54


Merhaba,
Blogumda kitap çekilişim var katılımınızı beklerim
http://ilknur--akpinar.blogspot.com.tr/2014/12/dolu-dolu-cekilis.html

17 Aralık 2014 23:57

Kitaplıkta okunmayı bekleyenlerden. Önümüzdeki ay kendisiyle bir yolculuğa çıkacağız gibi görünüyor :)

BA
18 Aralık 2014 23:18

Polisiye seven bir arkadaşım bu kitabı da çok beğenmişti. Ben pek gerilim sevmediğim için filmi mi izlesem diyordum. Bilemedim şimdi.

19 Aralık 2014 15:56

•BA:
Beni biliyorsunuz, polisiye, korku ve gerilim romanlarını pek okumam, sevmem. Ama bu kitap cidden iyi. Kitabı okuyun derim. :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes