Murakami Edebiyatı



John Banville ~ Deniz

John Banville'ın Deniz kitabı, 2005'te Man Booker Ödülü'ne layık görüldü. Ve adını sayamadığım bir sürü edebiyat ödülünün sahibi aynı zamanda. Anlayacağınız bol ödülü bir kitap. En sevdiğim türden. Kesinlikle okunması zor kitaplardan.


Okunması zordan kastım, tam bir edebi kitap. Benim bayıldığım türden; Bol ödüllü, uzun cümleler ve bolca imgeler. İyi ki gerçek edebiyat var dedirtiyor adeta. Kolay okuyucuların suyunu çıkaracak türden. O yüzden İlkgençlik kitapları sevenler uzak dursun.


Bu yıl onca saçma kitaptan sonra çölde vaha bulmuş gibi sevindim. Çok seviyorum bu tarz kitapları. Genelde de okuduğum tip kitaplar bu türden. Düşündürücü, zorlayıcı ve keyif verici. Ben okurken zorlanmıyorum aslında, lakin başka kitapkurtları bu tür kitaplardan hoşlanmıyor ve nasıl okuyabildiğim soruluyor genelde. Cevap basit: Herkesin bir tarzı var. Gerçek okuyucu yolunu çizer.

Can yayınlarından çıkan kitabın tanıtım yazısı aşağıda okuyabilirsiniz. Zevkle! Edebiyatla kalın.

Max Morden orta yaşlı bir sanat tarihçisi. Kısa süre önce kanserden kaybettiği karısının yasını tutmak, anılarını canlandırmak, yalnızlığını unutmak için çocukluk yazlarını geçirdiği bir kıyı kasabasına gider. Burası yeniyetmeliğinin ilk cinsel dürtülerini yaşadığı, ilk fantezilerini kurduğu yerdir. Max, çocukluğunun anıları ile evlilik yaşamlarının anılarını paralel bir gelişme içinde hatırlar, yaşar, bize aktarır. Bu karmaşık öyküler arasında Max?ı kimi zaman av, kimi zaman avcı; kimi kuzu, kimi de kurt olarak görürüz. İrlanda dil ustalarının en ünlüleri olan Sheridan, Wilde, Shaw, Joyce, Beckett?in arasında John Banville de haklı olarak yerini alıyor. Man Booker Ödülü?nü kazanan Deniz?i, jüri üyeleri, "Zamanımızın en büyük edebî üslûpçularından, bu oyunun doruktaki ustalarından birinin yapıtı," olarak tanımlıyorlar. Kederi, anıları, aşkı bir araya getiren Deniz, her satırından zevk alınarak okunan bir roman.

29 Ağustos 2014 13:56

aldım notumu, Booker ödülü her önüne gelene verilen bir ödül olmadığından kalite , senin de dediğin gibi garanti..

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes