Murakami Edebiyatı



H. G. Wells ~ Görünmez Adam

H. G. Wells, tanımayan duymayan var mı? Kendisi sci-fi (bilim-kurgu) türünün en iyi ve ilklerinden örnekler vermiş bir yazar. Zaman Makinesi kitabını çok severim. Bir o kadar da sevdiğim filmi mevcut. Tabii ki önce kitap, sonra film!


İthaki yayınları yeni baskı ve kapakla Görünmez Adam'ı yeniden bastı. Yeni kapak tasarımına bayıldım. Basit, etkileyici ve kaliteli bir işin ürünü olduğunu her yönden belli oluyor. Sırf bu yüzden kütüphanenizde bulunmasını tavsiye ederim.

Esas konuya gelelim. Kitabı çok sevemedim. Benim sevdiğim tarzda olmaması bunun etkileri altında. Ve yazıldığı dönem de eminim çok okumuş olsaydım çok sevecektim, belki de kitabın en büyük savunucularından biri olacaktım. Ne  yazık ki fazlaca basit ve -üzülerek söylüyorum- sıkıcı buldum. Yine de bana bakıp  okumamazlık yapmayın. Kim bilir, çok seveceksiniz belki de...

İthaki yayınlarından çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda. Bilim-kurgu sevenleri eminim okuyacaktır bunu. Zevkle!

Iping kasabası sakinleri onu ilk gördükleri zaman, bir pardösü giyiyor ve gözlük takıyordu tepeden tırnağa tüm vücudu bandajla sarılmıştı. Gizlediği kimliği ve garip davranışları, nedeniyle kasaba sakinleri ona sorular sorup, onun canın sıkılmasına sebep olmuştu. Önceleri, kasabalılar, onun başına korkunç bir kaza gelmiş olduğunu düşündüler. Ama gerçek, çok daha tüyler ürperticiydi.

Bu gerçek açığa çıkmaya başladığında, sadece bir tek şeyin kesinliğinden emin olmuştu kasaba halkı: Bu yabancı bir ruh hastasıydı ve çevresindeki insanlara zarar vererek huzur buluyordu. İlk baskısı 1897 yılında yapıldığında, "Görünmez Adam" HG Wells'in, insanca değerleri önemsemeyen bilimin verebileceği zararlar hakkında dünyamızı haklı uyarısı olarak kabul edildi.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes