Murakami Edebiyatı



Yusuf Atılgan ~ Aylak Adam

Yusuf Atılgan'ı ilk kez okudum. Açıkçası, daha önce kitaplarını karıştırmadığım için birazcık hayıflandım. Üzüldüm. "C" isimli, karamsar ve ilginç bir karaktere sahip Aylak Adam... Sırf bu yüzden sempati duyabilirsiniz. 



Yeni okumadım. Tahminime göre, iki ayı geçti okuyalı. (belki daha fazladır.) Kitap hakkında pek bıgbıglayamayacağım. Az çok herkes duymuştur. Size tavsiyem, bu tür metinlere geç bakmayın. En yakın kitapçıdan edinip okuyun.

"Dünyada hepimiz sallantılı, korkuluksuz bir köprüde yürür gibiyiz. Tutunacak bir şey olmadı mı insan yuvarlanır. Tramvaylardaki tutamaklar gibi. Uzanır tutunurlar. Kimi zenginliğine tutunur; kimi müdürlüğüne; kimi işine, sanatına. Çocuklarına tutunanlar vardır. Herkes kendi tutamağının en iyi, en yüksek olduğuna inanır. Gülünçlüğünü fark etmez."
YKY'den çıkan kitabın tanıtımı aşağıda. C'yi şevkle okuyun, okutun!

Her şeye "karşı" duran, "karşı" çıkan, "karşı" olan bir adam... Aylak Adam... bir adı bile yok. "C." diyor Yusuf Atılgan kısaca.İnsan her şeye bunca "karşı"iken kendine de "karşı" olmadan nasıl sürdürebilir bir "karşı" yaşamı?C., sıradanlığa, tekdüzeliğe, alışılmışın kolaylığına hiç mi hiç katlanamıyor. Hem farklıyı, hem doğru olanı arıyor. Çabasının boşuna olduğunun da farkında üstelik.Zor bir karakter, zor bir yaşam, yalın bir roman.

29 Nisan 2014 22:48

müthiş bir kitaptı bana göre tahliller betimlemeler ve o yanlızlık duygusunu harika işlemişti

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes