Murakami Edebiyatı



Anton Çehov ~ Kabuğuna Sinmiş Adam

Ruslara ayıracak vaktim her zaman vardır. Tıpkı Japonlar gibi. Epeydir okumamıştım. Çok sevdiğim bir dostumla buluşmuş, saatlerce eskilerden bahsedip gülüşüp ağlaştık gibi hissediyorum. Anton Çehov inanılmaz bir yazar!



Kitaba ismini veren Kabuğuna Sinmiş Adam hikayesindeki karakteri gerçekten sevdim. İtici olmasına rağmen... Kendime yakın buldum. Kendimden izler gördüm. İnsanın kabuğuna çekilmesi durup dururken değildir. Buna sebebiyet veren durum ve kişilikler hep vardır.


Çehov, "durum öykücülüğünün" babası olarak anılması boşuna değil. Var olan durumları inanılmaz canlılıkla anlatıyor. Velev ki, edebiyatın tozundan birazcık almışsanız, bayılacaksınız. Yalayıp yutacaksınız. Mutlaka ve kimse kabuğuna çekilmesin. İstirham ederim. Tokat gibi çarpın kişinin yüzüne.

Altın Bilek Yayınlarından çıkan kitabın tanıtım yazısı aşağıda. Keyifle ve öğütle okuyun.

Kabuğuna Sinmiş Adam, Çehov'un yarattığı yaratıcı durum öykülerinin en güzellerinden bir tanesi. Bu öyküye eşlik eden diğer seçkin öyküleriyle Çehov, modern zamanların en büyük yazarlarından biri olarak kabul edilmeyi nasıl başardığını gösteriyor.

Adsız
25 Nisan 2014 18:42

Çehov'u Mehmet Özgül çevirisinden okumak gerek! 8 cilt oluşu gözünüzü korkutmasın, Çehov'un tüm öyküleri karıştırıla karıştırıla okunabilecek türden. Özellikle "Öylesine Bir Öykü"yü tavsiye ediyoruz.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes