Murakami Edebiyatı



Paulo Coelho ~ Akra'da Bulunan Elyazması

Tam hatırlamıyorum bile, en son Paulo Coelho'yu ne zaman okuduğum hakkında, bölük pörçük anımsar gibiydim. Sanırım, "Zahir" adlı kitabını, lise son sınıfta okudum. Ciddi ciddi, hafakanlar basmıştı beni. "Simyacı" kanımca en iyisiydi.


Hep olduğu gibi, etrafımdaki her okuduğuna ayılıp bayılan kişiliklere kulak verip, soluğu kitapçı da almıştım. Okur okumaz, yine kendime kızdım. kötü kitap değil. Övündüğü kadar olmayan şeylere, her daim sinir olmuşumdur. Ne yazık ki, Akra'da Bulunan Elyazması böyle bir kitap.

     

Bir bilgenin sorulara verdiği cevaplar şeklinde ilerleyişi var... Kiminiz çok sevecek. Öğrettiği ve size kazandırdığı şeyler az değil, inkar etmemek gerek. Coelho, maalesef popüler kültürün esiri olmuş bir yazar. Asla bir Simyacı daha yazamayacak oluşu berbat bir durum. Olana sahip çıkalım deyip, işten sıyırayım.

Can yayınlarından çıkan Akra'da Bulunan Elyazması kitabının tanıtım yazısı aşağıda. Keyifli okumalar!

Düşman onlardan çok daha üstün, ertesi sabah saldırıya geçecekti.
Halkın çoğunluğu, yenileceklerini bildiği halde, şehirde kalmayı seçti. O akşam, her yaştan kadınlı erkekli bir grup, Kıpti dedikleri Yunanlı'yı dinlemek için meydanda toplandı. Kıpti, hiçbir dine mensup değildi; sadece bütün duyduklarını, yarına aktarabilmek için aklında tutmuştu. Kıpti, yalnızca içinde bulunduğu âna ve Moira denen varlığa inanırdı. Yarından itibaren şu anda ahenk olarak gördüğümüz şey ahenksizliğe dönüşecek. Mutluluğun yerini matem alacak," dedi Kıpti."Şehrimizi talan edebilirler, ama burada öğrendiklerimizi silemezler. İşte bu yüzden ilmimizin surlarımız, evlerimiz ve sokaklarımızla aynı kaderi paylaşmasına izin veremeyiz… Peki ilim derken neyi kastediyorum? İlimle, gündelik yaşamın karşımıza çıkardığı zorlukların üstesinden gelerek hayatta kalmamızı sağlayan şeyi kastediyorum.Yarın bize neler olacağını kimse bilemez... Çünkü her günün iyisi ve kötüsü aynı gün içinde olup biter. Öyleyse dışarıdaki askerleri ve içinizdeki korkuyu unutun...Bizler şimdi, gündelik yaşamımızdan, yüzleşmek zorunda kaldığımız güçlüklerden bahsedeceğiz," dedi Kıpti.Ve sevgiyi, kaybı, yenilgiyi, yalnızlığı sordular ona. Korkuyu, sadakati, cinselliği, geleceği ve kaderi; ona kendilerini nasıl bulacaklarını sordular. Hayatın içinden gelen, cevapları binyıllar boyu değişmeden kalan soruları sordular ona. Düşmanları beklerken, halk bir meydanda toplandı ve sordu. Ve Kıpti, onlara cevap verdi.

27 Kasım 2013 16:35

"Şeytan ve Genç Kadın" kitabını okumadıysanız öneririm :)

28 Kasım 2013 15:49

@Morfea♦
Fırsat bulursam göz atacağım. :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes