Murakami Edebiyatı



Barış Bıçakçı ~ Bizim Büyük Çaresizliğimiz

Barış Bıçakçı'yı ilk defa okudum. Bu şimdiye dek neden okumadım diye, epey hayıflandığım yazarlardan oldu. Kitabın namını çokça duyup, popüler şeylerin iticiliği -her zaman ki gibi- okumama engel olmuştum. Sırasının geldiğini düşünerek okudum.


Bizim Büyük Çaresizliği anlatıyor Bıçakçı. Yalın bir dille. Ara sıra birazcık ağdalı sözcüklere dönüşse bile, daha çok seviyorsunuz. Ankara'nın karamsar ve bulutu eksik olmayan gökyüzünün kitaba kattığı anlam fazlaca. Kısacası çok yakıştırdım. Puslu manzaralarda sevmediğim halde çay içtim.

"Her şeyin geçip gittiğine, yaşadıklarımızın geçmişte kaldığına kim inandırabilir bizi? Anılarımızı avuç dolusu su gibi her sabah yüzümüze çarpmanın işe yaramayacağına kim inandırabilir?"

Mutlaka okuyun, inanılmaz seveceksiniz. Seyfi Teoman'ın çektiği, yazarın adlı romanından uyarlanan, ve çok beğenilen bir filmi var. Bende daha izlemiş değilim. Kitaptan sonra film iyi gidecektir diye düşünüyorum. İyi okumalar, sonra seyirler dilerim. Bayramınız kutlu ve mutlu olsun!



İletişim yayınlarından çıkan kitabın tanıtım bülteni aşağıda okuyabilirsiniz.

Sıkı bir dostluk... Aslında hikâye onların hikâyesi, Enderin ve Çetinin... Günün birinde hayatlarına bir genç kız girer. Şimdi düşünme, hatırlama ve kendini didikleme zamanıdır. 

"Nihale başından beri olduğumuzdan farklı göründük. Böyle gerekmişti. Koruyucu, kollayıcı, soğukkanlı, ne yap­ması gerektiğini bilen, Nihal düzgün yürüsün, üniversiteyi uzatmadan bitirsin, yaşadığı felaketten makul adımlarla uzaklaşsın diye asfalt döşeyen iki orta yaşlı, deneyimli er­kek. Biri göbekli, diğeri kel."

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes