Murakami Edebiyatı



Muriel Spark ~ Bayan Jean Brodie'nin Baharı

Çok duydum bu kitabı zamanında. Kulaktan dolma tavsiyelerle, ta bu zaman kadar geldi. Lise İngilizce öğretmenimiz Bayan Jean Brodie'nin Baharı'nı özellikle okumamız konusunda ısrarcıydılar. Arayıp bulamamıştım kitabı. Siren yayınları baskı yapınca aklıma geldi.



Muriel Spark, akıcı bir kalemi var. Kendisine buradan selam olsun; okulu ne kadar özlediğimi, kimi öğrencilerin neden içine kapanık olduğunu ─okul zamanında bunu fark edemezdiniz, niyeyse artık─ bir türlü çözemezdik. Şimdi daha iyi bir anlıyor insan.

Muriel Spark
Okul yıllarının güzelliği, neşesi ve eğlenceli, sancılı ama bir o kadar gerçekçi arkadaşlıkları meğer ne çok gerçekmiş. Ama ne fena, bizler hepsini maziye gömmüşüz. Kitap, Bayan Brodie'nin üstüne ve kızları (öğrencileri) üstüne kurulu. Okuyunca seveceksiniz. Geçmişe flashbackvari bir dönüşüm yaşayacaksınız. Fazla ertelemeden okuyun.

Siren Yayınlarından çıkmış kitabın tanıtım bültenini aşağıda bulabilirsiniz. Geçmişe keyifle bakın!

Uygun adım yürüyenlere, liderlerin gölgelerinde büyüyenlere ve kendi gözlerinde yücelenlerin sefaletlerine zarafetle atılan hınzır bir bakış, trajik bir komedi.

Muriel Spark, çağdaş klasiklerden sayılan bu kendi küçük, etkisi büyük romanda karizmatik ve tartışmalı bir liderin, Bayan Jean Brodienin baharını, verimli topraklar üzerine değil, dünya adını da verdiğimiz çorak manzaranın koyu gölgesine itiyor.

Bayan Jean Brodienin Baharı, çapraşık bir alemde gelişen fidanların, zamanın insafına kalmış yaşamların ve birey olmanın imkansızlığının çarpıcı resmini gözler önüne seriyor.

BA
27 Eylül 2013 13:54

Ben de geçen ay okudum. Ölmeden okunması gereken 1000 kitap listesine küçük bir faşizm modeli olduğu için girdiğini düşünüyorum.

27 Eylül 2013 16:25

@BA♦
Aslında olabilir, ama güzel ve maziye çıkaran bir kitap. Bazı kusurlarını görmezden gelirsek güzel.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes