Murakami Edebiyatı



Boris Vian ~ Günlerin Köpüğü

Bu yıl okuduğum en ayrıksı, en değişik kitap Günlerin Köpüğü. Hakikaten bir an ne oluyoruz? dedim yani. Boris Vian'ın okuduğum ilk kitabı. Genelde salt gerçekçi ve varoluşçulukla bilinen Fransız yazarlardan epey farklı biri. Beni alıp başka diyarlara götürdü.


Kitapla ilgili duyunca huşu yaşadığım iki şey var. Vian, kitabı iki günde yazmış ve kitabı yazdığında sadece 26 yaşındaymış. Tebrik edilesi bir durum. Çoğu bloglarda söylendiği gibi, sanırım bende yazarın yazma esnasında kafasının güzel olduğunu, ayrıca birkaç kadeh vodka yuvarladığını düşünüyorum.

Boris Vian
Hayal-gücü epey iyi. Mesela, çaldığı müzik tadında içki üreten piyano; Piyanokteyl. Değişik bir aşk hikayesi var bu kitapta. Elbette benzer yanlar var, her zaman ki gibi olmak zorunda. Chick karakterine bayağı bayıldım. Kitaplara olan takıntısı ve bu uğurda servet yatırması çoğu kişi için salaklık olabilir ama ben karakteri her daim takdir ettim. Nerede böyleleri, peh! Nicolas'ı da çok sevdiğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Derli toplu kişilikler favorim, her daim. Çok şey görüp, bol sevinip, fazlasıyla üzüleceksiniz.

Beyazperdeye uyarlandı kitap. Sil Baştan'ın yönetmeni Michel Gondry yönetmen koltuğunda. İyi bir seçim. Farklılığını ortaya koyacaktır. Kitap gereğinden fazlasıyla iyi. Umarım film de en az kitap kadar iyi olur da, keyifle mısır ve kola eşliğinde seyrederiz.



Filmin İngilizce ismi, Ellington'ın bu parçasından almış ismini. Duke Ellington'ı arada dinlerim, mutlaka dinleyin. Zira kendisi, huzurun adresi!

E Yayınlarından çıkmış kitabın özeti aşağıda. Keyifli okumalar, film çıkınca iyi seyirler!

-Hayat böyle, dedi Chick
-Hayır, dedi Colin

"Yaşamda önemli olan, her şey için bir yargıya varabilmektir. Sonunda kitleler haksız bireyler haklı çıkar. Yaşam kurallarının sayısını azaltmak gerekir, yaşamı sürdürmek için onları izlememize gerek yoktur. Aslı olan iki şey vardır: güzel kızlarla aşk, ve New Orleans'ın ya da Duke Ellington'un müziği, ikisi de aynı şey. Geri kalan yok olmalı, çünkü geri kalan çirkindir, ileride gelecek olan sayfalara tüm gücünü tamamen gerçek bir öyküden almıştır, çünkü başından sonuna kadar ben hayal ettim. Öykünün düz anlamıyla maddesel olarak ortaya çıkışı, temelde dolambaçlı ve ısıtılmış bir atmosferde bozulmalar ortaya koyarak gerçeğin, düzensiz kıvrılmış bir yüzey üstünde yansıtılmasıyla elde edilmiştir. Görüyorsunuz itiraf edilebilir bir yöntem, eğer bit yöntem varsa."

21 Eylül 2013 19:07

Daha önce hiç, Boris Vian okumadım, ilginç bir kitaba benziyor.

22 Eylül 2013 13:53

@Beyaz Kitaplık♦
Bende ilk defa okudum, İthaki Yayınları'ndan çıkmış epey kitabı var. Kesinlikle ilginç ve güzel. Beğeneceksiniz!

23 Eylül 2013 13:21

Ben de bir süre önce okumuştum, gerçekten ilginç bir kitap, piyanokoketyl çok güzel bir fikir:)) filmini merak ediyorum..

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes