Murakami Edebiyatı



Hakan Günday ~ Az

Kinyas ve Kayra ile tanıdığım, üstüne üstlük ilk kitapta beni çarpmış bir yazar.. bu saydıklarım çoğunuz için tanıdık olabilir belki. Ben çok az yazarın ilk buluşmasından etkilenirim. Hakan Günday bunlardan birisi. İlk kitabı Kinyas ve Kayra'yı yazmak için Meksika'ya gittiği söylentiler arasındaydı. Keşke Az'ı yazarken de başka yere göçseydi!


Sözümona; Az'dan çok fazla beklentilerim vardı. Belki de, yeni bir Kinyas ve Kayra bekledim. Bilemiyorum. Okumaya heyecanla başladım. İlerleyen sayfalar ve beraberinde götürdüğü cümleler, kelimeler ve harflerin.. beklediğim kadar iyi olmadığıydı. Hikayelerdeki tesadüfler inanılmaz rahatsız edici. Bir süre sonra Yeter ama, bu kadarı da fazla.” derken buluyorsunuz kendinizi!


Oğuz Atay vakasına hiç girmeyeceğim bile. Derda ve tutarsız hikayesini okuyup okumamak size kalmış. Tek bilediğim, okunmasa da olacağı. Şimdi de düşünüyorum, okumasaydım keşke. Hakan Günday aklımda hep Kinyas ve Kayra ile kalsaydı! Kitaptan sadece beğendiğim bir alıntı geliyor!

“Herkesin öyle bir hikayesi yok muydu? Başlayıp da bitiremediği. Çünkü kimsenin dinlemediği… İçine atmak diye bir şey varken, anlatmaya ne gerek vardı?”
Doğan Kitaptan çıkan Azburadan satın alabilirsiniz. Özet ise aşağıda. Keyifli ve severek okumanız dileğiyle!

Az 
Diyebilirsin ki, bir insanı, fotoğraflarından ve hakkındaki haberlerden ne kadar tanıyabilirsin? Haklısın. Belki de çok az... 
O zaman şöyle demeliyim: Seni az tanıyorum... Az...
Sen de fark ettin mi? Az dediğin, küçücük bir kelime. Sadece A ve Z. 
Sadece iki harf. Ama aralarında koca bir alfabe var. 
O alfabeyle yazılmış on binlerce kelime ve yüz binlerce cümle var. Sana söylemek isteyip de yazamadığım sözler bile o iki harfin arasında.
Biri başlangıç, diğeri son. Ama sanki birbirleri için yaratılmışlar.
Yan yana gelip de birlikte okunmak için. Aralarındaki her harfi teker teker aşıp birbirlerine kavuşmuş gibiler. 
Senin ve benim gibi...


Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes