Murakami Edebiyatı



Etgar Keret ~ Buzdolabının Üstündeki Kız

Ortadoğu'nun sesi olarak adlandırılan İsrailli yazar Etgar Keret'ın okuduğum ikinci kitabı. Yakın vakitte okuduğum: Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü'nden sonra, yine güzel bir kitap. Lakin; bu sefer öyküler biraz daha romantikti sanki. Hava da aşk kokusu var, kokuyu alıyorsunuz. Yine kısacık öyküleri okumaya doyamıyorsunuz.


Keret'ın, Buzdolabının Üstündeki Kız adlı kitabında, beni en çok Kal adlı bir öyküsü etkiledi. Feci değişik. Sarıp sarmalaması diğer bir hoşluğu. Avi Pardo şahane işler çıkarmaya devam ediyor. Çeviri fevkalade, su gibi akıp gidiyor. Yineleyeceğim belki ama; yeni yazar arayışında olanlar mutlaka göz atsın derim!

İdefix'in okurlarının, Sabitfikir adlı dergiye gönderdiği yaratıcı karelerden biri.Günün tebessümü olmaya aday gösteriyorum. Yaratıcı ve kesinlikle zekice! Belki daha yaratıcı karelerin çıkmasında rol oynar. Etgar Keret okumaya devam edeceğim. Bu yazarı üst üste okuyabilirsiniz. Yormuyor, aksine dinlendiriyor gibi bir hava yakaladım ben.

Siren Yayınları'ndan çıkan kitabı buradan satın alın. Aşağıda da özeti okuyabilirsiniz. Zevkle!

Etgar Keretin şenlikli, sıra dışı ve sarsıcı dünyasına açılan benzersiz bir geçit: Buzdolabının Üstündeki Kız. Sevdiği kadın için duvarların içinden geçmeye hazır bir genç, hiçten yapılmış bir adamı seven bir genç kadın, rüyalarını öğüten canavarla kapışan bir adam, şapkasının içinden tavşan çıkarmak isterken kopmuş bir tavşan kafası çeken bir sihirbaz, kendini sorgulamaya yeltenen dünyanın en geri zekâlı gizli ajanı, makineli tüfek ile bahçesindeki meyve ağacına dadanan çocukları kovalayan bir babaanne ve dahası…

Buzdolabının Üstündeki Kız, gerçekliğin varsayılan ayarlarıyla ince ince oynuyor, sıradan hayatların saçmalıklarına neşter atıyor. Yürümekten çok tökezleyenler, görkemli kaybedenler, neden sorusunu sormaktan çoktan vazgeçenler Keretin yarattığı dünyadan buraya, bizlere hınzır hınzır göz kırpıyor.

BA
6 Temmuz 2013 13:03

Ben de Keret'in Gazze Blues kitabını okudum ve çok zevk aldım. Bir novella yazsa ne güzel okunur diye düşünüyorum. İlerde diğer kitaplarını da okurum sanırım. Ve gerçekten de çevirisi harika!

6 Temmuz 2013 23:56

@BA♦
Keşke bir Novella yazsa da, okusak. Eminim şahane olurdu! Çeviriye diyecek laf yok gerçekten!

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes