Murakami Edebiyatı



Murat Menteş ~ Korkma Ben Varım

Nedense, kardeşimin beğendiği kitaplara karşı, benliğim bir alerji geliştirmiş olsa gerek ki; Korkma Ben Varım” kitabıda, ötekiler gibi çok fazla sevemediğim, içine yerleşemediklerimden oldu. Yoğun ısrarlara rağmen, dayanamayıp, birazcıkta şeytanın bacağını kırmak için elime aldım.


Murat Menteş'i ilk defa okudum. Tarzı ciddi anlamda farklı geldi. Kendisine benzer bir yazar göstermekse hiç kolay değil. Düşünüyorum, düşünüyorum bulamıyorum. Edebi-absürt kategorisine yerleştirebilirim. Fazlasıyla riskli bir tür, herkesin sevemeyeceği -benim gibiler- farklılıkta!

Bazı ihtimaller, ihtimal olarak kalmaya mahkumdur.

Müntekim GıcırbeyŞebnem ŞibumiHayati TehlikeAtom Bombacıyan”, gibi tuhaf karakterle dolu bir roman bu. Karakterlerin isimlerden olayın ne denli traji-komedi olduğunu tahmin etmek oldukça kolay. Bölüm bölüm anlatıyor olayları Menteş. Hangi karakterin ağzından yazıldığını öğrenmek için, biraz dikkat gerekebiliyor kimi zaman. Sinemaseverlerin bileceği yönetmenlerden; Guy Ritchie'nin kitaplaştırılmış filmleri gibi.
Kitabı buradan satın alın. Özeti ise aşağıda. Keyifli okumalar!..

“Öldürdüğüm insanlarla iyi arkadaş olacağımızı düşünmüşümdür hep.” Dublörün Dilemması’nın yazarından komik, hızlı, şoke edici bir roman daha.Gönül İşleri Bakanlığı’nda basın müşaviri dövüş ustası Fu. Başkalarının intikamını alarak hayatını kazanan Gıcırbey. Tarih öğretmeni dilber Şebnem Şibumi.Padişah yorganları satıcısı Enver Paşa.Dul gangster Hayati Tehlike. Mr. Spock, Abdülcabbar, Ruhiye Hanım, papağan Huduni, cin Jajha, Atom Bombacıyan, Uçan Kız, Abidin Dandini, Leyla Kalahari ve diğerleri...Korkma Ben Varım’ın her sayfası sürprizlerle dolu.Aşk, dostluk, intikam, yalnızlık ve şiddetin ustaca harmanlandığı roman, olağanüstü bir enerji saçıyor.“Bu kitap karnaval sırasında başgösteren bir bombardımana benziyor.”

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes