Murakami Edebiyatı



Life Of Pi ~ Pi'nin Yaşamı

Herkes o kadar çok bahsediyor oldu ki filmden, sinema ile ilgilenen veya sosyal medyaya takılan biri iseniz, duymamış olmanız neredeyse imkansız! Pc'de uzun süredir duruyor, altyazı düşer düşmez izlemeye koyulduk elbette. Hayran kaldı mı, hayır, kötü müydü?, oda değil. Peki ne? Ang Lee, kendisini çok övemediğim yönetmenlerden. Bu kadar büyük bir yönetmen olarak zikredilmesi elbette boşuna değil ama, ben tarzını çizmiş yönetmenleri daha çok seviyorum. Ang Lee, bunlardan biri değil!


Lee'nin filmografisinden bir  sürü film izledim. Xi Yan ve Yin Shi Nan Nu, bunların en iyisi idi. Daha sonra, bayıla bayıla izlediğim Brokeback Mountain geldi! Şahane bir işti. Şimdi bana kalkıp, Life of Pi, yönetmenin en iyi işi diyenlerin çıkması epey huzursuz edici. Hele ki, Brokeback Dağı'ndan sonra söylenenlere epey komi kduruyor. Çoğu seyircinin de, 3D\Üç boyutlu türünde izlediğimizin en iyisi diyor, maalesef 3D olarak izlemediğim için, bilemiyorum. İzleyenlere sorarsak, Avatar'dan bile mi iyi?

Film güzel, imkanınız varsa gidip sinemada seyredin. Bana o kadar boş bit şey gelmişti ki film, sonuna kadar sabredin. Finalde verilen yaşam mücadelenin Pi'nin açıklamalarıyla öyle anlamlı bir hal alıyor ki, eleştirdiğiniz için kendinize kızarken buluyorsunuz. Yann Martel'in  aynı adlı romanından uyarlanan kitap,  2001'de Man Booker  edebiyat ödülünü kazandı. Dilimize İnkılap yayınevi tarafından kazandırıldı. İzleyin bu filmi, seveceksiniz!


21 Ocak 2013 19:41

Ben çok beğendim. Severek izledim oscar ödüllerinde başarılı olmasını isterim

21 Ocak 2013 19:44

@Fügen atasoy♦

Bakalım, 24 Şubat gecesi gösterecek bize herşeyi! :)

21 Ocak 2013 22:45

Ang Lee çok farklı bir yönetmen.Kendi tarzını bir türlü belirleyememiş yorumuna katılıyorum.Sadece Brokeback Mauntain ve Life of Pi'yi izleyen biri olsam da aradaki fark her şeyi anlatıyor.Gelelim Avatar ile karşılaştırılan 3D teknolojisinin kullanımına.2009 yılın gösterime giren Avatar'ın 3D teknolojisinde büyük bir çığır açtığı bir gerçek.Aynı zamanda Avatar mükemmel bir görsel şölen.Life of Pi'ye gelirsek söylenecek çok şey var ancak bugüne kadar izlediğim en iyi 3D teknoljisinin kullanıldığını söylemeliyim.Avatar'ın Life of Pi'den bu anlamda tek farkı görselliğin tasarımla da birleştirilmesiydi.Kısaca Life of Pi görsellik,Avatar da prodüksiyon tasarımı ile ön plandaydı.Filmi 3D olarak izlememek çok şey kaybettiriyor maalesef.Neyse çok uzun oldu.Bu arada puanını da merak ettim :)

22 Ocak 2013 17:23

@ Faruk Aydın♦

Güzel yorum için, teşekkür ederim :) Güzel açıkladın, desene çoğu şeyi kaçırmışım 3D olarak izlememekle! Puan verecek olursam eğer [7.5] iyi olurdu! :)

24 Ocak 2013 02:48

Immm eğer 3D izleseydin puanın 8 olurdu bence :P

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes