Murakami Edebiyatı



Knut Hamsun, İlk Buluşma ~ Açlık

Sonunda okuyabildim Nobel Ödüllü [Toprak Yeşerince ile almıştı] Knut Hamsun'u! Çok merak edipte bir türlü okumaya fırsat bulamadığınız, her görüşte merak ettiren kitap cazibesini kitap kurtları iyi bilir.  — Gerçi ben onca kitap okuyorum, sıra gelmedi' deyip işin içinde sıyrılıyorum, gerisini siz anlayın. Açlık, hakikatten çok iyi bir kitap! Bu yıl okuduğum çoğu kitabı üçe katlar...


Değişik bir yazar değil; aksine bilindik tarza sahip; sefalet ve açlığın hüküm sürdüğü bir yerde, hayatta kalmak için uğraşan bir insanın hayat mücadelesi anlatıyor. Çok klişe tarza sahip olmasına karşın, inanılmaz etkiliyor sizi. Şunu söylemeden edemeyeceğim; Açlık'ı iliklerime kadar hissettim!


Klasikleri hangi yayın-evinden okumaya karar vermek zor oluyor. Araştırdım, en iyisi 'Varlık Yayınları'ndan' çıkmış versiyonu dendi, oradan okudum. Çeviri çok başarılı idi.! Behçet Necatigil'in ellerine sağlık... Hamsun çok zorlu bir çocukluk yılları geçirmiş, dolayısıyla böyle etkileyici kitaplar ancak yaşanmışlıklardan çıkar' diye düşünürdüm, sahiden öyle imiş. Kitabın finali oldukça güzel, umuda bağladı beni. Harika bir yazar, diğer kitaplarına da muhakkak göz atmam gerekecek! Çok sevdiğiniz veya tavsiye ettiğiniz, Knut Hamsun kitabı var mı?

   "Yüksek sesle dünyanın bütün güçlerine cehennem azapları diledim"

Knut Hamsun
Varlık yayınları'ndan çıkmış kitabı buradan satın alabilir, özeti aşağıda bulabilirsiniz. İyi okumalar!

Norveçli büyük romancı Knut Hamsun'un kişiliğini ve ününü oluşturan en büyük romanı Açlık'tır. Ünlü bir yazar olma sevdasıyla yanıp tutuşurken, bir yanda da açlıkla pençeleşen bir gencin, gerçekten duygulandırıcı öyküsü olan bu kitap, dünya edebiyatının başyapıtları arasında anılmaktadır. Behçet Necatigil'in usta kaleminden, örnek bir çeviri okuyacaksınız bu ciltte.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes