Murakami Edebiyatı



Rust and Bone ~ Pas ve Kemik

Post başlığını, Pas ve Kemik yazdım ama, Türkçe'ye çevirince en iyi anlamı bu oluyor. Her neyse, isim çevirisi yapılan filmlerin çoğu orijinal ismiyle uzaktan yakından alakası olmuyor genelde; o yüzden bu açıklamayı yapma gereği duydum!  Rust and Bone, Cannes Film Festivali'nde gösterildiğinden beri övgü üstüne övgü aldı, durdu.


Bağımsız ve festival filmlerine ayrı bir merakım olduğu için izleme listemde uzun zamandır duruyordu. Altyazıya kavuşur kavuşmaz, alıp izledim. Pişman olmadım diyebilirim ama, çok da memnun kaldığımı söylemeyeceğim. Bazı filmleri izlemeden büyük beklentilere girerseniz, beklentisiz izlenirse yüzünüzü güldürebilecek düzeyde bir potansiyele sahip bu film!

Bu yıl Oscar adaylığı için epey ismi geçen Marion Cotillard  - ki kendisinden pek haz etmem, işin gerçeği -  bence Oscar için çok sönük bir performans sahibi kendisi. O yüzden, akademi daha gösterişli, abartıya kaçan oyunları sevdiğinden işi zor...ki fena değil aslında...ama sadece fena değil kelimesinden kalıyorsunuz, daha fazla söz söyleyemiyorsunuz, o kadar! 

Görüntü yönetmenliği ve yönetmenliğini, Jacques Audiard yapmış. Kendisini, Un prophète adlı filmde tanımıştım. A prophete, herkesin izleyebileceği tarzda bir film değildi. Hiç de kötü değildi film. Rust and Bone, taş üstüne taş koymuyor belki, üst üste konulmuş taşları da yıkmıyor. İzlenesi, güzel bir Fransız sineması dramı! Herkese iyi seyirler!
________________________________________-

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes