Murakami Edebiyatı



Looper ~ Tetikçiler

Bu yıl tek kelime ile berbat bir yıl, sinema açısından. Gerçi daha başka berbat olduğu yönlerde var da, ben sadece sinema yönünün incik cıncığını çıkarma peşindeyim. Bağımsız sinema yönünden epey zayıf. Sene bitti, bitecek...daha doğru düzgün film bulamadık. Geçen seneden yakınan ben, mumla arar oldum. Neyse ki, bu yılda güzel filmler yok değil, sadece bu güzelliklerin sayısı az ve ondan şikayetçiyiz! Looper, bu yılın umut vaat eden yapımlarından, şahsen filmi epey tuttum.


Bilim-kurgu sinemasının takipçileri mutlaka bir göz atmalı diyorum. Twelve Monkeys veya Terminatör gibi yapımlarla karşılaştırılsa da, - ki bence Twelve Monkeys filmine on basar,  -  kendine özgü bir tarzı var bu filmin, onu kabul etmekle işe başlayabiliriz.  Bilim-kurgu filmleri her zaman karanlık bir hava içinde barındırır. Eski klasik filmlerde olduğu gibi  -buna film-noir diyorduk. İngilizce'de  - kara film - anlamında - karamsarlık söz konusu!

Uzun zamandır, şöyle koltuğa iyice yayılıp, sinema keyfi çekmemiştim. Bu açıdan epey iyi oldu. En sevdiğim aktrislerden Emily Blunt'ı filmde görmek, filmi izlememin bir başka sebebi idi. Bruce Willis zaten tarzına uzak bir filmde oynamamış. Aksine, adam filmini bulmuş. Joseph Gordon-Levitt,  bu veledi bir türlü sevemiyorum. İnanılmaz itici geliyor. Rian Jonhson'ın, yönetmenliği çok iyi. Geleceğe sağlam bakan yönetmenlerden.


Willis ve Levitt'ün birbirine benzemesi açısından yapılan makyaj çoğu kişiye itici gelmiş, bense epey benimsedim! Herkese iyi seyirler, iyi bir film izleyeceğinizi bilerek izleyin!

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes