Murakami Edebiyatı



Headhunters ~ Kafa Avcıları

Norveç ve Almanya ortak yapımından doğan, çok iyi bir suç filmi Kafa Avcıları! Suç filmi derken, tam olarak suç odaklı değil. Lakin çoğunluk suçlu türü üstünde. Eminim soygun filmleri diye bir tür olsa, içine binlerce film alacaktır. Soygun filmlerini her zaman  sevmişimdir, sevmeyeni de çok az gördüm, - Doğrusu hiç görmedim -  görmesem sevinirim. Entrika, soygun, para ve kovalamaca...vs. gibi duyguları bir arada barındıran, soluksuz bırakan bir hikaye.


Kafa Avcıları, ciddi anlamda eli yüzü düzgün, insanı meraklandıran yapısıyla, finale kadar sizi kendine bağlı tutuyor. Adrenalinin bir an olsun bile düşmediği, merak içinde izlettiren nadir filmlerden. Zamanımızda çoğu saçma sapan popcorn sinemaya gönül vermiş ergenlere kapak niteliğinde. Suç türüne ilgisi olanlar, balıklama atlamalı diye düşünüyorum.  Avrupa sinemasının dramı çok iyi becerdikleri herkes tarafından bilindiği aşikar bi' gerçek. Suç filmlerinde bu denli başarılı olmaya ne zaman başladılar?

Sanırım dünya dönüyor, her şey değişiyor. Tuhaf bir şekilde, çoğu sahne bana farklı geldi. Sanki daha önce eşi benzeri yapılmamış gibi. Beni çok sevindiren ve tahmin etme zorlu yaşatan bu ilginçlik, yüzümde tebessümle ve memnuniyetle karşılandı tabii ki de. Resim sanatını seviyorsanız, - sevenler çok beğendiği bir tabloyu överken, sanattan zırnık anlamayan, nesinden hoşlanıyorsun bu tablonun demesi üzerine - gerçi o zaman ağzına bir yumruk çakma hissi, sadece benden uyanmıyordur eminim - sizde ne cevap vereceğinizi düşünürsünüz. İşte o sorunun cevabı, -Roger Brown'da saklı!- uzun lafın kısası, dramda çok iyi olan Avrupa sineması, yakında suç filmlerin tahtını da Hollywood'tan alacak gibi duruyor. _______________________________________________________________________-_____

19 Ekim 2012 18:36

Gökhan(benq91)'ın tavsiyesi üzerine bende izlemiştim. Baya merakla ve keyifle izledim. Dediğin gibi Hollywood'un saçma sapan filmlerle piyasa yaptığı bugünlerde izlemek isteyenler için çok iyi bir tercih.

19 Ekim 2012 18:44

Gökhan'ın Face'ten tavsiye ettiğini bende gördüm. Birazda oradan güç alarak izledim. Çok iyi bir film. Hele de, bu vasat filmler devrinde, çölde su gibi :)

19 Ekim 2012 19:53

Kesinlikle:)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes