Murakami Edebiyatı



Gabriel Garcia Marquez, İlk Buluşma: Yüzyıllık Yalnızlık

Yüzyıllık Yalnızlık... uzun zamandır bu kitabı okumak istemişimdir, kitap kurtları olsun, arkadaşlarım olsun ve değer verdiğim insanlar olsun, kitabı durmadan tavsiye ediyorlardı. Alıp okuyalım, ne de olsa ucunda ölüm yok ya. Öncellikle okunması gereken o kadar çok yazar var ki, sıra anca Gabriel Garcia Marquez'e geldi! Okuduktan sonra şunu anladım ki, Marquez'i biraz daha erken okuyabilirdim. Geç kalmışım, ama birazcık...


Yazarı geç okuduğumu söylediğim şey, sadece yazarın güzel ve akıcı, aktıkça akası edebi dili beni etkiledi. Kitabı o kadar ahım şahım bulamadım. Öneren kişilerin, o kadar pohpolamalarından, şaşalı, ve övgü dolu sözlerden dolayı biraz hayal kırıklığına uğradım. Kitap, üç kuşağın hayatlarını anlatıyor. Dedeler, çocukları, çocuklarının çocukları, çocuklarının çocuklarının çocukları...yazarken bile zorlandım.

Anlatım kesinlikle harika, konu  ciddi  anlamda  çok  çok  karamsar. Sürekli ölüm kelimesini okuyup durdum romanda. Bu bir eksi mi, değil elbette. Ben ki, rahatsız edici şeyleri hep sevmişimdir. Buradaki rahatsız edicilik çok tuhafıma gitti. Daha önce izlediğim bir filme benzettim konusunu. O filmden hiç hoşlanmamıştım. Kitabı beğenmedim diyemem, sevdim ,fakat denildiği kadar bulmadım. Benim için en güzel tarafı kitabın finali oldu. Finali, çölün ortasında buz gibi bir Coca-cola bulmuşum  babında bir etki bıraktı.


Marquez, 1982 Yılında, Yüzyıllık Yalnızlık adlı kitabı ile Nobel Edebiyat Ödülüne layık görülmüş. Yüzyıllık Yalnızlık ile adını tüm dünyaya duyurmayı başarmış. Son aldığım habere göre, Marquez'in Alzheimer yüzünden artık yazamayacağı açıklandı. Duruma çok üzüldüm. Her ne kadar kitabı çok beğenmediysem, siz okuyucuların çok seveceğini ve yazarı çok seveceğinizden eminim. Duygusal biriyseniz, - benim gibi - ağlayacağınız, gözlerinizin dolacağı yerlere olacaktır. Yazarın başka kitaplarını mutlaka okuyacağımı söyleyeyim! İyi okumalar, kitaplı günler!

12 Eylül 2012 12:11

belki de çok yüksek beklentilerle başlanan kitapar hep hayal kırıklıkları yaratıyor, ama tekrar tekrar okunabilecek güzel bir kitaptır kendileri belki 2. şansı verdiğiniz zaman fark edebilirsiniz bunu:)

BA
12 Eylül 2012 12:19

Kitabın çok beğenilmesinin nedeni bence anlatımı; latin Amerika'nın kültürel ve sosyal psikolojisini büyülü gerçekçilikten başka ne bu kadar iyi ifade edebilir? Ben ailelerin kaderinin sürekli tekrarlamasından, isimlerle hayat çizgileri arasındaki bağlantıdan, ne yapılırsa yapılsın yine kaderden kaçılamamasından çok hoşlanmıştım. İç savaş, devlet kurulması gibi toprakların sisyasi tarihine göndermeler de var.

Yalnız, Nobel Ödülü kitaplara değil edebiyatçılara o ana kadar verdükleri tüm eserler (corpus) için veriliyor diye biliyorum.

12 Eylül 2012 18:17

@kitap eylemcisi:
Belki de haklısınız, bir ara vaktim olduğunda tekrar okumayı düşünüyorum. Ayrıca kitabı beğenmedim değil, beklediğim kadarı çıkmadı diyelim :) Teşekkürler 2. kere okuma tavsiyesi için :)

12 Eylül 2012 18:19

@BA•
Evet haklısınız, ama yazarın tüm eserlerine veriliyor, o yıl ve ondan önce çıkanlara doğru! Ama Nobel ödülünün alınmasında, illa bir kitap etkili oluyor. Marquez'in de Yüzyıllık Yalnızlık etkili olmuş. Tıpkı bu yılı Haruki Murakami'nin 1Q84 sayesinde ödülü alacağı konuşulduğu gibi :))

20 Mart 2013 10:18

çook güzel, blogunuzu takibe almak istedim ama yapamadım

20 Mart 2013 22:09

@melda♦ teşekkürler :) Sanatseverler kısmından üye olabilirsiniz.

14 Ekim 2014 12:43

Merhaba ben de şu anda bu kitabı okumaktayım. Bitirmeme az kaldı henüz sonunu bilmiyorum büyük beklentilerle başladığım için bende de biraz hayalkırıklığı yarattı. Ama dediğiniz gibi kitap akıcı ve kendini okutuyor,tuhaf bir büyüsü var.Ben de kitap yorumları yayınlıyorum sitemde. Beklerim. www.kendimisectimben.com

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes