Murakami Edebiyatı



Toni Morrison ~ En Mavi Göz

Kıymetli yazarlar vardır elbette, Toni Morrison bunlardan biri! Afrika kökenli yazarın çok iyi bir dili var. Okudukça okumak, tükettikçe daha fazlasını tüketmek isteyeceğiniz türden. En Mavi Göz, yazarın ilk kitabı olmasına rağmen, çok iyi! Bol ödüllü bir kitap ve yazar.


Kitapta, zenci olarak doğmanın hayata bir sıfır yenik başlamakla eş değer olduğu neredeyse söyleniyor. Tabi durum, o dönemin şartları için söyleniyor. Günümüz dünyasında pek bir şeylerin değiştiğini düşünmüyorum, şahsi fikrim bu. En Mavi Göz ile daha bi' belirginleşti.


Vicdani duygulara sahip hiçbir insanın, güle oynaya okumayacağı bir kitap. Çok büyük acılar ve insan olmaktan utandıran, mükemmel eleştiriler barındıran, Morrison'ın insanlığı yerden yere vuruşu, binbir haklı sebeple destekleniyor. Yazar, 1993'te Nobel, 1998'te ise, Pulitzer Ödülü'nü kazandı. Mutlaka okuyun, kitabı-yazarı çok seveceksiniz!

Can yayınlarından çıkan En Mavi Göz kitabının tanıtım bülteni yazısı aşağıda. Vicdanınızla okuyun!

1940'ların ABD'sinde, yoksul bir Zenci ailenin küçük kızı Pecola, gözlerinin mavi olması için her gece Tanrı'ya dua eder. Gözleri mavi olursa, çok güzel bir kız olacak, babası içmeyi bırakacak ve annesini dövmeyecek, kardeşi evden kaçmayacak, Pecola'nın yaşamındaki her şey değişecektir... En Mavi Göz, Nobel Edebiyat Ödülü'ne giden yolda atılmış sağlam bir ilk adım.

2 Aralık 2013 20:15

çok duymuştum bu kitabı, aldığı ödüllerden olabilir , okuyacağım ben de teşekkürler..

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes