Murakami Edebiyatı



Thomas Hardy ~ Çılgın Kalabalıktan Uzak

Klasikleri okumak ne güzel şeydir! Klasikler: -genellikle- iyi bir okuma yapacağınızı tahmin edebiliyorsunuz! Thomas Hardy bu kitapla ilk defa okudum. Yazarların bana yaşattığı keşkelerin acısı minimum olsa da, yaşattığı keyifse maximum düzeyde. Keşke, tüm keşkeler” bu kadar tatlı olabilseydi!


Hardy, inanılmaz bir yazar. Tam bir betimleme ustası, tıpkı Dostoyevski gibi. Betimlemeleri oldum olası severim. Kırsal yaşantının sancısını anlatan, gelmiş geçmiş en büyük yazarlardan olarak biliniyor. Çılgın Kalabalıktan Uzak, size bir şeyleri okuduğunuzu hissettiriyor, dolu dolu kitaplardan!

Kitap, ülkemizde maalesef ki, -çünkü aracı olmadan tanınmasını tercih ederdim!- Issız Adam filminde geçtikten sonra okumaya karar verilmiş. Aşk, sade ve temiz bir duygu. Bunu çok iyi anlatıyor. Sizde severek okuyorsunuz bu cümleleri. Çılgın Kalabalıktan Uzak, sizleri ıssız ve kuş uçmaz kervan geçmez bir yere taşınmanıza neden olabilir, dikkat! Nihal Yeğinobalı'nın çevirisi şahane! Filmi de varmış, buradan!

Can Yayınları klasiklerinden çıkan kitabı buradan satın alabilir, tanıtım bültenini aşağıda bulabilirsiniz!

Güzel Batsheba Everdene, kendisine miras kalan büyük ve bakımsız çiftliği çekip çevirmek için Weatherbury köyüne gelir. Dürtülerinin etkisiyle hareket eden Batsheba, köydeki üç erkek (atılgan ama sorumsuz Çavuş Troy, saplantılarının tutsağı olan çiftçi William Boldwood, sadık ve becerikli Gabriel Oak) arasında bocalarken, duygusal bir eğitimden geçecektir...

19. yüzyıl sonları İngiltere'sinin kırsal ortamını ustalıkla betimleyen ve Batsheba'nın canlı bir portresini sunan Çılgın Kalabalıktan Uzak, yazarı Thomas Hardy'ye büyük ün kazandırmıştı. Mizahî, melodramatik, pastoral ve trajik öğeleri ustaca harmanlayan roman, Hardy'nin her zamanki ihanet ve aşk acısı temalarını işlemekle birlikte, yazarın en sıcak, en eğlenceli yapıtlarından biridir.

19 Mayıs 2013 00:40

Bu kitabı okumak için sabırsızlanıyorum ama yaz gelsin diye bekliyorum. Böylece herkesten uzakta kitapla başbaşa kalabileceğim. Çok isterdim yalnız başıma bir kasabada yaşamayı. Bu yüzden de kitaba merakım çok fazla. İlgimi iyice arttıran yazınız için de teşekkürler. :)

19 Mayıs 2013 09:51

@Pınar♦
Yalnızlığı bende çok severim. Kitap boyunca ıssız bir kasaba yaşadım ve o zamanlara döndüm. Size de iyi okumalar şimdiden. :)

20 Mayıs 2013 16:51

Canlı bir kitap gerçekten, hatta okurken romandan ziyade "tiyatro eseri" olmaya daha uygun diye düşünmüştüm:)

20 Mayıs 2013 18:09

@Eren♦
Kesinlikle çok güzel izah ettin. Tiyatro izliyormuşçasına sarıyor benliği :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes