Murakami Edebiyatı



Lionel Shriver, İlk buluşma ~ Kevin Hakkında Konuşmalıyız

Kitaplar hakkında çok sinirlendiğim bir durum varsa, oda filmi çekilmişse ve çekilen filmi kitaptan önce tüketmem idi! Kevin Hakkında Konuşmalıyız, o sinirlendiğim duruma şahit olan kitaplardan. Lionel Shriver, bu kitapla 2005'te Orange Ödülü [yalnızca kadın yazarlara verilen bir ödül] kazandı. Cannes'da görücüye çıkan film epey ilgi çekince, kitabı hemen aldım, niyetim bir an önce okumaktı ama nerede...araya onca kitap girdi, dolayısı ile kitap sonraya kaldı.


Peki kitap mı iyi, film mi? Elbette kişiden kişiye göre değişir bu fikir. Benim kanaatimce: açık ara filmi daha iyi buldum. Hakikatten büyük umutlarla başladığım kitaplar her zaman değil, çoğu zaman kabak tadı veriyor. Bu resmen anlamış bulunmaktayım, tabii Kevin Hakkında Konuşmalıyız, sayesinde daha iyi bir anladım. Okumadan önce büyük ümit beslememek gerekiyormuş.

Bir çocuğun nasıl serseri, katil ruhlu biri olacağının kanıtı aslında bu kitap. Yazarın dili çok sıkıcı. Kitapları yarı da bırakmak adedim olsa idi, kesinlikle 50 sayfaya varmadan kendini kitaplığın tozlu raflarında bulurdu. Gel gör ki öyle, değil. Ne diye sevmediğin kitapları illa bitireceğim diyorsun, okunmuyorsa okunmuyor, a be adam! Önemli olan savaştan zaferle çıkmam, bitirmiş olmam. Anlayacağınız üzere, kitabı değil filmi şiddetle tavsiye edebilirim. Kararı siz verin!

Lionel Shriver
Everest yayınlarından çıkan kitabı buradan satın alabilirsiniz. Aşağıda kitabın tanıtım yazısını bulabilirsiniz. İyi incelemeler, okumalar!

Sevgili Franklin,
Bu öğleden sonra neden tek bir önemsiz olay yüzünden sana yazma ihtiyacı duydum emin değilim. Ama ayrıldığımızdan beri en çok özlediğim şey, eve gelip gündüz yaşadığım hikâye türünden tuhaflıkları anlatmak galiba...

17 yıl önce oğlu Kevinı dünyaya getirdiğinde, Eva kocasına böyle mektuplar yazacağını bilmiyordu. Çok istediği çocuğunun karşısına kötü bir şaka gibi çıkacağını, yüce annelik duygusunun ruhunu böyle kanatacağını...

Henüz on beş yaşındayken yedi okul arkadaşını, bir öğretmenini ve bir yemekhane çalışanını, incelikle planladığı bir katliamla öldüren Kevin, kendisiyle beraber annesini de bu karanlığa hapseder. Doğumundan beri oğluyla yıldızı bir türlü barışmayan Evayı" bu olaydan sonraki iki yıl boyunca korkunç bir soruyla karşı karşıya bırakır: Kevinın içindeki bu nefreti ve kötülüğü besleyen, onun intihara benzer bu korkunç saldırıyı gerçekleştirmesine yol açan şey Evanın kendi oğluna için için beslediği nefret midir? 

Kevin Hakkında Konuşmalıyız, tüm dünyada büyük ilgiyle karşılandı, onlarca dile çevrildi ve 2005 yılında Lionel Shrivera Orange Ödülü nü kazandırdı.

Kevin 1984 yılına doğru, tedirgin geri sayım sırasında doğmuştu. Hatırlarsın, 1984ten ne kadar korkulurdu. George Orwellın keyfi bir biçimde konmuş başlığını ciddiye alanlarla alay etsem de bu rakamlar benim için gerçekten de bir despotluk dönemini getirdi. Perşembe, 1999daydı; önceden dünyanın sonu olarak tartışılan yıl. Gerçekten de öyle olmadı mı?

Adsız
27 Aralık 2012 21:53

Okumak gibi bir niyetim vardı sanırım o da gitti :)

28 Aralık 2012 16:24


Siz bakmayın bana, zevkler ve renklerin değişikliğine inanın :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes