Murakami Edebiyatı



Andrê Aciman - Adınla Çağır Beni

Hazır bu yıl "Pride" için çalışmalar yapılmışken, Twitter'da #Lovewins tagına bolca yazılıp çizilmişken ve en önemlisi serbest evlilik yasası getirilmişken, gökkuşağı bölümünden bir kitap okumak istedim. Andrê Aciman'i ilk kez okudum ve çok  memnun kaldım.


Adınla Çağır Beni, Oliver ve Elio adında iki delikanlının aşkına tanıklık etmeye davet ediyor. Kitap, İtalya'da geçiyor. İtalya'yı seviyorum, bu okumayı biraz daha kolaylaştırdı. İlk aşk, her şeyin ilkinin damakta bıraktığı lezzetli tat. Çocukluğuma döndüm; eski evler, komşuluk ilişkileri, deniz kenarı sefaları ve aşk acısı.

Homofobik sıkıntılarınız varsa uzak durmanızı itinayla rica edeceğim. Yok, benim öyle sıkıntım yok, insan insandır, değişik ve heyecanlı bir şeyler okumak, muhteşem tasvirler içinde kaybolmak kendi adıma hoş olacak, niyetindeyseniz kaçırmayın, derim. Kitabı çok hoş buldum. Ardından giden yılların vermiş olduğu hüzün, kesinlikle dayanılmaz bir boşluk. Okuyunca bir kez daha anladım. Ah, benim bu geçmişe olan özlemim asla son bulmayacak, hem yangın yeri gibi duracak!

Sel Yayıncılık'tan çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda. Keyifle!

Aşk birden çıkar insanın karşısına; yakalamak ya da ıskalamak size kalmış. Bazen “aşk” olduğunu anlamazsınız, bazen de anlasanız bile onu tutmak, kendinize saklamak zordur. 

Adınla Çağır Beni, delikanlılık çağındaki bir gençle, ailesinin yazlığında kısa süreliğine kalmaya gelen bir konuğun arasında gelişen beklenmedik, bir o kadar da güçlü aşkın öyküsü. Sevdiği kişiyi sadece bedeninin değil ruhunun da bir parçası yapmanın etkileyici bir tasviri. 

Saf tutkunun dönüştürücü etkisini olağanüstü bir üslupla kaleme alan André Aciman, iki erkeğin gözlerinden damarlarına akan bir aşkı okuyucuya yaşatıyor.

Adınla Çağır Beni, ince detaylarıyla insanı saran bir roman.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes