Murakami Edebiyatı



Jane Austen - Akıl ve Tutku

En tanınmış kadın yazarlardan biri Jane Austen, ben maalesef ilk defa Akıl ve Tutku romanıyla başladım. Çok güzeldi. Keyif alarak okudum her sayfayı. İki kız kardeşin aşk hayatı ve Viktoryen İngiliz dönemi arka planda pırlanta gibi parlıyor. Jane Austen'in kadın karakteri yazma konusundaki becerilerini okuyunca anladım. Bayanlar naif, erkeklerse centilmen. O dönemde yaşama isteği uyandırıyor. 


Elinor Dashwood'u ne kadar sevdiysem, Marianne Dashwood'dan da o derece tiksinti duydum. Şımarık ve ben güzel havalarında gezen bir tip. Elinor öyle mi, hem güzel hem de yetenekli, kabiliyetli. Fakat çaktırmıyor işte... Colonel Brandon erkek karakteri de çok şık. Aşk ve eski dönem konuları ilgi alanınızdaysa bu kitabı kaçırmayın.

Ang Lee'nin üstlendiği Sense and Sensibility adına kitap filme alınmış. Emma Thompson , Alan Rickman, Kate Winslet ve Hugh Grant oynuyor. Filmi uzun zamanca önce izlemiştim. Epey güzeldi. Tavsiye edilir. Kitap önce, film sonra. Unutmadan, Hamdi Koç'un çevirisi enfes. Çok geçti aradan, bu kadar kaliteli çeviri okumayalı.

Türkiye İş Bankası'ndan çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

Gurur ve Önyargı'nın iki yılda 4 binden fazla satan yazarından ve çevirmeninden.

Kırk iki yıllık gözden uzak ve sade yaşantısına karşın yazdıklarıyla İngiliz edebiyat tarihinin bir kült romancısı olmayı başardı. Eserlerinde güçlü kadın karakterleri başkahramanlar olarak yer aldı. Bütün romanları sinemaya uyarlanan Jane Austen, Akıl ve Tutku'da aile değerleri ve akrabalık ilişkileri ile kadın duyarlığı ve aşkı ele alır. Bu romanda da Jane Austen'ın derin gözlemi, zarif üslubu ve ince ironisi eserin konusu kadar dikkat çekicidir.
(Tanıtım Yazısından)

Jane Austen (1775-1817): Kırk iki yıllık gözden uzak ve sade yaşantısına karşın yazdıklarıyla İngiliz edebiyat tarihinin bir kült romancısı olmayı başardı. Eserlerinde güçlü kadın karakterleri başkahramanlar olarak yer aldı. Bütün romanları sinemaya uyarlanan Jane Austen, Akıl ve Tutku'da aile değerleri ve akrabalık ilişkileri ile kadın duyarlığı ve aşkı ele alır. Bu romanda da Jane Austen'ın derin gözlemi, zarif üslubu ve ince ironisi eserin konusu kadar dikkat çekicidir.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes