Murakami Edebiyatı



Holly Goldberg Sloan - Mucizeleri Saymak

"Oku ve mutlu hisset" tadında bir kitap arıyordum. Bu tanım için Mucizeleri Saymak'ı alıp okudum. Gelin görünki, kitap bittikten sonra mutluluktan havalara uçmak yerine, üstümden tren geçmiş gibi bir halim vardı. Çok iyi hatırlıyorum. Aslında okuduğum günde çok mutlu ve güzel günün başlangıcıydı.


7 rakamına takıntısı olan bir genç kız: Willow Chance. İlginç bir karakter, aslında benim dişim versiyonum. Farklı şeylere ve kişiliklere ilgi duyuyoruz. Bir gün aniden hayatınız değişebiliyor, diyor bu kitap. Empati yapmamızı sağlıyor. Nitekim başarılı da oluyor konusunda. Çok duygusal bir kitap olduğunu söylemem mümkün. Yazar bundan kaçınsa da, duygusal.

İtiraf etmeliyim, Willow'un -tam açmayacağım- evden ayrılacağını öğrendiği bir sahne var. Arından kütüphaneye sığınması ve evin babası tarafından kucaklanıp ağlaması... Bende ağladım. Ağladım. Okuyun derim. Nefes almak iyidir.Kim bilir. mucizeleri sayarsınız.

Domingo Yayınevi'nden çıkan kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

Genç Willow Chance yaşıtlarından oldukça farklı ve böyle olmakla ilgili pek bir derdi yok. O, hayatındaki tu?m önemli şeylerde parmağının olduğuna inandığı 7 sayısına takıntılı, çiçekli elbiseler yerine botanik bahçesi sahibi olmayı tercih eden, çaktırmadan insanları inceleyip tıbbi teşhisler koyan bir dâhi.

Bu olağanustu? tuhaf ama aynı zamanda olağanustu? sevimli kızın hayatı, anne babasını bir trafik kazasında kaybetmesiyle sarsılıyor. Yeniden başlayacak... ve yolculuğu ona eşlik edecek eşsiz karakterlerle dolu. Gerisi, gundelik mucizeler. 

2013 yılında New York Times çoksatanlar listesine giren ve pek çok dile çevrilen Mucizeleri Saymak, hayatın görkemini kutlayan, şaşırtıcı, eğlenceli, nefis bir dönuşum öykusu?. İzin verin, Willow Chance size de iyi gelsin.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes