Murakami Edebiyatı



Füruzan - Benim Sinemalarım

Beyaz sahafçılar çarşısında bulup aldığım kitaplardan Benim Sinemalarım. Fiyatı da ucuzdu. Neden olmasın, dedim. Okudum elbette hemen. Füruzan'ın bu öykü kitabı, filme de alınmış. Kapaktaki gibi Hülya Avşar başrolde oynamış. Kitaptaki öyküler sizi etkiliyor, avucuna alıyor.



Beyoğlu yaşamı, Tarlabaşı'nda geçirilen o yoksul günler, evden işe, işten eve gidip gelen bir kız. Gizli saklı yaptığı, ailesinin haberi olmayan kaçamakları... Sabun kokuları, kapıcılık sanatı. Bilemiyorum çok tuhaf ve sinir bozucuydu. Sanırım yazarına anlatım gerçekçiliğinden geliyor. Sakin bir günde deneyin.

Can Yayınları'ndan çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

"Benim Sinemalarım" Füruzan'ın üçüncü öykü kitabı. Kitapla aynı adı taşıyan öykü, 1950-1960'lardaki Beyoğlu'nun sinema dünyasının buruk hikayesi. Yazar, sinema delisi bir kızın hayatını yansıtırken toplumumuzun bir panoramasını da çiziyor.
Diğer öyküler; "Temizlik Kolu", "Seyyid", "Bir Evin Dıştan Görünüşü", "Günübirlik Adada" ve "Kış Gelmeden", edebiyatımıza yeni tatlar getiren örnekler.
Füruzan'ın ortak bir çalışmayla gerçekleştirdiği "Benim Sinemalarım" filmi, 1990 Cannes Festivali'nin "Eleştirmenlerin 7 Günü ve Altın Kamera" dallarından resmi çağrı almış ve 158 film arasından seçilen 8 filmden biri olarak gösterime girmiştir. 1991 Tahran Film Festivali'nde ise uluslararası jüriden "En İyi İlk Film" jüri özel ödülünü alan film, 1991 Tokyo Uluslararası Film Festivali'nde "En İyi 10 Asya Filmi"nden biri olarak seçilmiştir.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes