Murakami Edebiyatı



Lottie Moggach | Temiz Bir Veda

Yetenekli Bay Ripley'i de bu yıl içerisinde okumuş biri olarak, ve kitap tanıtımında: Onu beğenen, bunu da çok beğenecek. Emin olun." gibi teşvik edici sözlerden sonra, iki güzel lafa kanıp alıp okudum. Kötü müydü? Hayır. Elbette leziz bir romanda değildi. Lakin pişman olmadım. Zira, o ara kafa dağıtmak adına bir şeyler ararken kafamı iyi dağıttığını anımsıyorum. 


Lottie Moggach, ilk kez duydum ve okudum. İlk kitabıymış yazarın. Artık günümüz post-modern dünyanın yazarları, tüketim ve çerezlik kitaplar yazabiliyor. Hiç değilse, yeni çıkan on yazardan dokuzu böyle. Temiz Bir Veda, internet ve dolandırıcılık üzerine aslında zihin açıyor. Maymunun gözünü açtırıyor, diyelim.

Kitabın içinde olay üstüne olay. Sosyopat ve antisosyaller sevecektir diye düşünüyorum. Karakterler o biçim yazılmış çünkü. Dolayısıyla bana öyle düşündürtüyor. Tam yaz kitabı. Ben lanet vizelerden sonra biraz kafa yapan kitap okumak istedim. Tercihimi de bu oldu. Finalse, değişik. Hem sinir, merak edici şekilde bitiyor. Film tadında kitap seviyorsanız (ben sevmesem de bu tür kitapları, arada fena gitmiyor hani) tam size göre.

Doğan Kitaptan çıkan kitabın tanıtım yazısı aşağıda. Keyifli okumalar.

Proje şuydu: Kadın-Tess- ailesiyle arkadaşlarına yurtdışına, uzak ve ulaşılmaz bir yere taşınıp yeni bir hayata başlamak istediğini söyleyecekti. Onu internet üzerinden inandırıcı bir biçimde taklit edebilmem için gereken bütün bilgileri, şifrelerden biyografisine kadar her şeyi bana verecekti. Sonra, "uçuş" gününde bir yerlerde ortadan kaybolup kendini gizlice öldürecek ve hayatının dizginlerini bana devredecekti. Ben onun kimliğine bürünecek, e-postalarını cevaplayacak, Facebook sayfası kullanacak ve böylece sevdiklerinin onun öldüğünden haberleri olmamasını sağlayacaktım. Dileğini yerine getirmesine yardım edecektim: Dünyadan fark edilmeden kayıp gidecek, arkadaşlarına ve ailesine acı yaşatmayacaktı…

Planı uyguladım!

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes