Murakami Edebiyatı



John Green - Alaska'nın Peşinde

Bildiğiniz gibi, şu aralar sık sık kafa dağıtma planları\projeleri uygulamakla epey meşgulüm. Dar vakitlerde çerezlik okumalıklar sizi rahatlatıyor. En azından benim gibi bir kitapsever iseniz, bugünde kitap okumadım diye, vicdanınız sizi kemirmez bu sayede. İşe yarar yöntemdir, tavsiye edilir.


John Green, bizim ülkede çok seviliyor. Hele  "İlkgençlik (Genç\Yetişkin) kitaplarına bayılanlar, bu yazarı bolca tüketiyor. Çağ postmodern olunca "tüketme" her alanda mevcut. Edebiyatta da. Alaska'nın Peşinde, yine kötü bir kitap. En azından ben zevk almadım, sizi bilmem.

Kitapla ilgili düşüncelerimin derinine inmeyeceğim. Kanaatim olumsuz yönde. Okumak isteyenleri daha fazla kitaptan soğutmadan, romandan bir alıntı ile bitiriyorum. Lookin for Alaska filmi de geliyor. Film umut vaat edici. Sarah Polley yönetmen koltuğunda. Bakalım nasıl bir şey çıkacak. İzleyip paylaşırım.

Pegasus Yayınlarından çıkmış kitabın tanıtım bülten yazısı aşağıda.

İlk içki, ilk şaka, ilk dost, ilk aşk, son sözler...

Miles Halter, ünlülerin son sözlerine bayılan, sıradan bir gençtir. Evindeki güvenli hayata katlanamadığından François Rabelais'nin ölmeden hemen önce "Büyük Belki" olarak betimlediği bilinmezin ne olduğunu bulabilmek için yatılı okula yazılır. Onu Culver Creek Lisesi'nde, aralarında Alaska Young da olmak üzere pek çok şey beklemektedir. Zeki, komik, son derece seksi ama bir o kadar perişan halde olan Alaska, Miles'ı kendi labirentine sürükleyecek ve "Büyük Belki" arayışında ona yol gösterecektir.

Michael L. Printz Ödülü'ne layık görülen Alaska'nın Peşinde, bir hayatın başka bir hayat üstünde ne kadar kalıcı izler bırakabildiğini muhteşem bir dille anlatıyor. Pek çok ödül sahibi John Green'in bestseller olan bu kitabı, çağdaş kurgu kitaplar arasında çığır açan yepyeni bir ses.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes