Murakami Edebiyatı



Oliver Sacks ~ Karısını Şapka Sanan Adam

Bilim tipi kitapları severim. Karısını Şapka Sanan Adam; çok değişik ve makale okumuşsunuz hissi veriyor. İyi olup olmadığı konusunda sanırım hala sonuca varamadım. Anlayacağınız muallaktayım. Supernatural'daki psişik güçler yer alıyor.


İlk okuduklarım arasına Oliver Sacks'ta yer alıyor. Yazarın Uyanışlar kitabın namını çok duydum. O kitabını ve diğerlerini de edindim. Lakin, bu kitabın ismi ilgi çekici ve tuhaf geldiği için başlamak istedim. Garip şeylere ilgim hep olmuştur.


Kısa öyküler okuyorsunuz. İnsanların beyninden çıkan yansımalar ve yarattığı tepkimeler sonucu oluşan garip olaylara yer veriyor. Çok sevebileceğiniz hikayeler var. Bu hikayelerin çoğu bilimsel özellikler taşıyor. Kitabı çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Ama ve lakin değişik deneyim olacağını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Oliver Sacks'ı mutlaka okumaya devam edeceğim.

YKY'den çıkan kitabın tanıtım yazısı aşağıda bulabilirsiniz. Tuhaflıklarla beraber okuyun!

Somut zamanda "kayıp" olan bir insanın varlığını oturtabileceği, kendini var kılabileceği bir yer var mıdır? Varlığının farkında bile olmadan kullandığımız duyularımızın küçük bir kısmını kaybettiğimizde neler olabilir? Profesör Sacks'tan romantik tavırlı, geniş ve açık uçlu yaklaşımlarla örülmüş "ciddi" bir kitap. Sıradan her insan için "zihinsel" bir yolculuk, nöroloji ile ilgilenenler içinse kaçınılmaz bir kitap.

30 Temmuz 2014 18:20

bu kitabı arkadaşımdan duymuştum o da çok beğenmişti yazınızıda görünce artık iyice merak ettim :)

10 Ağustos 2014 22:51

Kitabın adını daha önce duymadım ama ismi ilgimi çekti bile, sanırım en yakın zamanda bu kitabı alıp okuyacağım :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes