Murakami Edebiyatı



Heinrich Böll ~ Yolcu Sparta'ya Varırsan Eğer

Nobel Ödüllü yazar Heinrich Böll, okumadan evvel kendisiyle çok sevişeceğimizi düşünmüştüm. Nitekim yanılmışım. Yolcu, Sparta'ya Varırsan Eğer, aslında iyi kitap bile olabilir. Belki de ben iyi günümde değildim. Tek bildiğim, inanılmaz sıkıldım.



Kısa öyküler var bu kitapta. Öykülerin çoğu tren yolcuğunda geçiyor. Şu hayatta en sevdiğim şeyleri sorsalar, ilk onum da mutlaka tren yolculukları kesinkes yer alır. Öykülerdeki bu sıcaklığı bulamadım. Çoğunu oflayıp puflayıp sonlandırdım zaten.

Böll'ü okumaya devam edeceğim elbette. Hatta vaktim olursa(!) kitabı yeniden gözden geçirebilirim. Ne yazık ki, sev(e)medim. Seçkin Selvi'nin çevirileri iyi gelirdi, bunda "Birkaç tık duraksadığım, saçma dediğim çok yer oldu." Önümüzdeki kitaplara bakalım. Okudunuz mu? Okuduysanız nasıl buldunuz?

Can yayınlarından çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda. Göz atın, siz sevebilirsiniz.

Heinrich Böll, İkinci Dünya Savaşı yıllarını anlattığı eserlerinde, anlamsız yere ölüme giden, katılmak zorunda bırakıldıkları savaşı gönülsüz sürdüren insanların korkularını, nefretlerini ve savaşın onların yazgılarını nasıl çizdiğini anlatır. Yolcu, Sparta'ya Varırsan Eğer'de yer alan öyküler, savaş alanlarında değil de okuldan bozma hastanelerde, tıklım tıklım askerle dolu trenlerde, istasyonlarda, bombalanmış kentlerde, yoksul evlerdeki küçük insanların acılarını dile getiriyor. Böll, bu öykülerinde yalın ve rahat diliyle okuyucuyu hiç zorlamadan, gereksiz süslemelere ihtiyaç duymadan savaş yılları ve sonrasının atmosferini ve duyguları ustaca aktarıyor. 

Yolcu, Sparta'ya Varırsan Eğer, adı dile getirilmeyen büyük bir savaşta küçük roller oynayan adsız insanların yaşamlarına davet ediyor okuyucuyu. Yıkıma tanık olanların, hiçlikte var olmaya çabalayanların yaşamlarına...

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes