Murakami Edebiyatı



Carlos Fuentes ~ Kaygı Veren Dostluklar

83 yaşında vefat etmiş, Meksika'dan çıkan en önemli yazarlar listesinin ön sıralarında yer alıyor Carlos Fuentes. 2014'ün okuduğum ilk kitabıydı ve ben yazmaya yeni vakit bulabildim. Önce hangisini yazayım derken, akla kara misali.



Magic-realism türünün bestlerinde olduğu söyleniyor. Kaygı Veren Dostluklar, kapağı açmadan evvel, kitap ismi vurmuştu beni. Can yayınlarının kısa öykü şenliği adı altında yayımlandı. Kısa kısa hikayeler, sizi büyülüyor.


Görünmez varlıklar, tekinsiz olaylar ve şaşırtıcı finaller. Bir ara düşünme ihtiyacı hissettim. Korku kitabı mı okuyorum, diye. Gizemli havayı içinize çekerken, nefesinizin hızla arttığını göreceksiniz. Şaşkınlığa bırakan öykü finalleriyse cabası. Fazla beklentiniz olmadan okumanız salık verilir. Fuentes'i okumaya devam edeceğim. İyi görünüyor.

Can yayınlarından çıkan kitabın tanıtım yazısı aşağıda. Gizemli dakikalar sizinle olsun.

Meksika'nın en saygın yazarlarından Carlos Fuentes, altı öyküden oluşan Kaygı Veren Dostluklar ile yaşam ve ölüm denen iki değişmezin arasında sıkışıp kalan varlıkların; hayaletler, vampirler, zebaniler, cadılar ve başka doğaüstü yaratıkların üzerinden okuyucuyu ülkesinin renkli kültür coğrafyasında büyüleyici bir yolculuğa çıkarıyor.
Kaygı Veren Dostluklar'da günlük yaşamlar iç içe geçen doğaüstü varlıklar beklenmedik şekillerde hayatlarına girdikleri insanların kaderlerini değiştiriyor. Bir yandan da Kazıklı Voyvoda'dan İkinci Dünya Savaşı'na, Shakespeare oyunlarından azizelerin rengârenk dünyasına uzanarak aşk, aile, cinsellik ve din gibi evrensel konular irdeleniyor.

21 Temmuz 2014 18:54

bu yazar benim yazarım olur, bir kere 2. kare beni benden aldı, kitabı hiç duymadım ama isim de güzel.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes