Murakami Edebiyatı



Georges Perec ~ Uyuyan Adam

Georges Perec ilk kez okuyorum, lakin adını çok duydum. İnanılmaz ve enteresan kişiliği var. Kendisiyle Kayboluş adlı kitabıyla namını duydum. 300 sayfalık kitabı, Fransızca da sık kullanılan "e" harfini hiç kullanmadan yazmış.



Önce Kayboluş'u okumak istedim, yazarı iyice tanımak adına Uyuyan Adam ile açılışı yaptım. Varoluşçuluk sorunsalına birçok yönden dokunduruyor, giydiriyor. Eminim çok sevecek, düşüneceksiniz. Düşünmeyi seviyorsanız bayılırsınız.

Konuya muvafıkım lakin, dallandırıp budaklandırmama gerek olmadığını düşünüyorum. Felsefe yaşamınızın temel ilkesiyse çok şey kaybettiniz bunu okumamakla. Neyse ki hiçbir şey için geç değil. Mutlaka okuyun, okutun!

Metis yayınlarından çıkan kitabın tanıtım yazısı aşağıda okuyabilirsiniz. Kitaplı geceler.

İnsanlardan nefret ettiğin anlamına gelmez bu, ne diye onlardan nefret edesin ki? Ne diye kendinden nefret edesin ki? Keşke insan türüne ait olmak, o dayanılmaz ve sağır edici gürültüyü de beraberinde getirmeseydi; keşke hayvanlar aleminden çıkıp aşılan o birkaç gülünç adımın bedeli, sözcüklerin, büyük tasarıların, büyük atılımların o dinmek bilmeyen hazımsızlığı olmasaydı!...

30 Haziran 2014 10:03

Kayboluş'u ve Yaşam Kullanma Kılavuzunu okudum ya da okumaya çalıştım. oldukça zor okunan bir yazar ama geçmişini öğrendiğimde okumalıyım demiştim. annesini kamplarda kaybettikten sonra hayatla artık dalgasını gezen bu yazarın her yazdığı okunası..

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes